• İstanbul 24 °C
  • Ankara 25 °C

Can Kemal Özer: İmza kampanyalarına bulaşan İstihbarat ve Para

Can Kemal Özer: İmza kampanyalarına bulaşan İstihbarat ve Para
İmza atanlar, bölgeleri, kimlikleri, ilgi duydukları, itiraz ettikleri konular bir yerde depolanıyor, işleniyor, politika üreticilerine gidiyor, istihbarat örgütlerine, şirketlere büyük bedellerle veya bedelsiz satılıyor.

Modaya, siyasete, ülkelerin tercihlerine, o ülkedeki siyasetçilere baskı unsuru, topluma yön verici, kaşıyıcı meselelere kaynaklık ediyorlar.

Eskiden imza kampanyaları sokaklarda, noterlerde elden ele dolaşan kâğıtlarla yapılırdı. Tarihi ise asırlar evveline kadar gitmekteydi.

Son birkaç asırda imza kampanyası düzenlenmeyen konu neredeyse kalmadı. Fitneci Soros’un faaliyetlerini engellemekten bir mahkûmun affedilmesine, bir ilçenin il yapılmasından maden aramalarının durdurulmasına, başörtüsü yasağından konukzedelere, hayvan haklarından çevre felaketine uzanan sayısız imza kampanyası yapıldı dünya çapında…

Büyük emekler, alın teri…

Muhtemelen pek çoğu beton duvarları, canavarlaşan yapıları, vicdanını yitirmiş insanları harekete geçirmeye yetmedi.

Bu imza kampanyalarının hepsi haklı nedenlere dayanmasa da, muhtemelen kahir ekseriyeti meşru taleplerdi.

‘BAŞIMA BİR ŞEY GELİR’ KORKUSU

Yine geçmişte pek çok kişi ‘başıma bir şey gelir’ korkusuyla imza atmadan imtina etmiş, kimisi de korka korka imzalamıştı. Korkmakta da haksız değillerdi. Ceberut dönemlerdeki örneklerde, bir imza kampanyasına katıldığı için günlerini nezarethanelerde geçirmiş, fişlenip bir güzel ıslatıldıktan sonra zor bela paçayı kurtarmış insanlar vardı etrafta.

Ayrıca polis veya asker devletlerinde bir talepte bulunmak kimin haddine! Devlet dilerse verir, dilemezse vermez. Verirse de vardır bir bildiği, vermezse de… Vatandaş dediğin, yerinde uslu uslu oturan kişidir; aksi başkaldırı, isyan, devlete kafa tutmaktır!

Şükür ki, bugünler çok geride kaldı, en azından Türkiye’de! Gidin aynını Mısır’da, Suudi Arabistan’da yapın da görelim!

PARAYA TAHVİLLİ DİJİTALLEŞEN KAMPANYALAR

Aslına bakarsanız günümüze kadar pek de işe yaradığı görülmeyen imza kampanyaları dijitalleşme ile yepyeni bir şekle büründü. Herkesin bildiği ve muhtemelen ilk müracaat ettiği dijital imza kampanyası mecrası da change.org adlı site.

Devamı: http://www.gercekhayat.com.tr/yazarlar/imza-kampanyalarina-bulasan-istihbarat-ve-para/

Bu haber toplam 441 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim