• İstanbul 15 °C
  • Ankara 14 °C

Göktan Ay: MEB, Meslek Kanunu ve 11.Kalkınma Planı!... (2)

Göktan Ay: MEB, Meslek Kanunu ve 11.Kalkınma Planı!... (2)
Eğitim maddeleri üzerindeki görüşlerimize devam ediyoruz…

Son dakika; Sn.Cumhurbaşkanımızın çok değer verdiği/dinlediği söylenen Yeniakit köşe yazarı H.Karaman da “litakatsız atamalardan” memnun değil (04.08.2019); “Maalesef ülkemizi felaketin eşiğine getiren şebekeyi devletten temizleme eylemi istemeden kurunun yanında yaşın da yanmasına sebep oldu. Boşalan kadrolar, gaye ile vasıta arasındaki dengenin farkında olmayanlarla da dolduruldu, dolduruluyor. Kültür, aile, gençlik ve milli eğitim bakanlıkları icraat ve uygulamada amaca (ruha, davaya) hizmeti hedef olarak seçerse, önemli makamlara bu amacın insanlarını getirirse başarının yolu açılmış olur.”

552. Özel eğitime gereksinim duyan bireylerin eğitim hizmetlerinden istifade edebilmeleri için beşeri ve fiziki imkânlar güçlendirilecektir.

552.1. Özel eğitime gereksinim duyan bireylerin tespiti için il bazlı taramalar gerçekleştirilecek ve ihtiyaç haritaları oluşturulacaktır.

552.2. Özel eğitim hizmetinin yaygınlaşması için mobil platformlar kurulacaktır.

AY:552./552.1./552.2. aynı maddede toplanmalıdır. Bu konu çok önemli ve hassastır. http://www.kocaeliaydinlarocagi.org.tr/Yazi.aspx?ID=8934

https://www.internethaber.com/isitime-engellilerle-tho-calismalari-yapilabilir-mi-1492908y.htm

Çalışmalar başlamıştır, ancak açılan “özel rehabilitasyon merkezlerinin” çözüm bekleyen  sorunları vardır. Her türlü destek sağlanmalıdır. Ayrıca, Türkçe’ye önem verilecek” deyip, “ihtiyaç” varken, “gereksinim” neden kullanılmıştır.

552.3. Öğrenme ortamlarının fiziki altyapısı, öğretim programı ve materyal zenginliği, öz bakım becerileri, bütünleştirme uygulamaları ve rehberlik hizmetlerinin standartları yükseltilecektir.

AY: Özbakım becerilerini kazanmak (giyinip soyunma, elini yüzünü yıkama gibi temizlik ihtiyaçlarının, beslenme ve tuvalet ihtiyacının kendisi tarafından yapılması); bireyin bağımsız, yeterli ve kendine güvenen bir kişi olmasında çok önemli bir yere sahiptir. Önemlidir.

552.4. Özel yetenekli çocuklar için Eğitim, Bilim ve Değerlendirme Kurulu oluşturulacaktır.

AY: Önce “özel yetenekli çocukların” tespiti gereklidir. Bunun içinde, öğretmenlere yetenek avcısı görevi verilmeli, tespit edilenlerin ilgili alanlara/okullara yönlendirilmesi, ailelerin bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi şarttır. Kurullarla iş yürümez, gereksiz bir görevlendirme olacaktır. MEB içinde Genel Müd. veya Daire Başkanlığı yeterlidir.

552.5. Üniversitelerle işbirliği yapılarak zekâ ve yetenek testlerinin niteliği geliştirilecek, zekâ ve yetenek tanılama ve izleme merkezleri oluşturulacaktır.

553. Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin motivasyonları ve mesleki gelişimleri artırılacak ve öğretmenlik mesleğinin toplumsal statüsü güçlendirilecektir.

Devamı: http://www.enpolitik.com/kose-yazisi/3311/meb-meslek-kanunu-ve-11kalkinma-plani-2.html

Bu haber toplam 290 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim