19 Nisan 2024
  • İstanbul15°C
  • Ankara23°C

“YAZAR OKULU, D. MEHMET DOĞAN YAZI ATÖLYESİ”, NECİP TOSUN’UN KAPANIŞ DERSİ İLE TAMAMLANIYOR

23. Dönem Yazar Okulu öğrencilerinin beratları verilecek

“Yazar Okulu, D. Mehmet Doğan Yazı Atölyesi”, Necip Tosun’un kapanış dersi ile tamamlanıyor

20 Nisan 2019 Cumartesi 10:55

16 Şubat 2019 Cumartesi günü başlayan Yazar Okulu, D. Mehmet Doğan Yazı Atölyesi 10. Haftasında Necip Tosun’un kapanış dersi ile tamamlanıyor. 20 Nisan Cumartesi 13.30'da başlayacak programda yazar okulu katılımcılarının beratları verilecek.

Yazar Okulu: 1991’den beri…

TYB ilk 1991 yılında seminer şeklinde Yazar Okulu uygulamasını başlattı. İlk seminerler hikâye ve senaryo alanlarında idi.  Necip Tosun hikâye seminerini TYB’de başlattı. Senaryo seminerinde Muhsin Mete “sinema nedir, senaryo film ilişkileri”, Rasim Özdenören “sinema edebiyat ilişkileri”, Ragıp Karcı “kamera, ışık, ses”, Süleyman Baydili “görüntülü anlatım”, D. Mehmet Doğan “Senaryoda temel kavramlar” başlıkları altında faaliyete katkıda bulundular.

1992 Ekiminde “Yazar Okulu” adlandırması da kullanılarak uygulama genişletildi.

Yazar Okulu’nda hamle yılı: 2000

Yazar Okulu uygulaması için 2000 yılı başında yeni ve sistemli bir başlangıç yapıldı. Alt başlığı “yazarlığa hazırlama seminerleri” olan yeni dönemde hafta arası dört akşam ikişer saat ve hafta sonu öğleden sonra dört saatlik bir program uygulanmaya başlandı. Temel yazarlık dersler yanında felsefe ile düşünmekdin ve düşüncesiyaset teorileri ve felsefesiedebiyat ve iletişimHukuk ve toplumSanat ve tenkit gibi günümüz yazarının düşünce arkaplanı ile ilgili konulara yer veriliyordu. Hafta sonunda iki saat yönlendirme dersine ayrılmıştı. Bu derse ülkemizin tanınmış yazarları, ilim ve fikir adamları, yöneticileri, siyasetçileri davet ediliyordu.

Dersler sahasında ehil üniversite hocaları ve ünlü yazarlar tarafından veriliyordu. 2000’de başlatılan Yazar Okulu bir nevi “Serbest üniversite” uygulaması idi. “TYB’nin Yazar Okulu ülkemizin seçkin yazar, fikir ve bilim adamlarının serbest kürsüsü” cümlesi şiarımızdı.

Üniversite 28 Şubatçılar tarafından ideolojik bir cihaz haline getirilmiş, örtülü öğrencilerin devamı imkânsızlaştırılmıştı. TYB’nin Yazar Okulu gerçek yüksek tahsil zeminine sahip bir uygulama olduğu için büyük rağbet görüyordu. Yazar Okulu’nun açılış ve bitiminde yapılan belge dağıtım törenleri büyük salonları dolduracak kalabalıkla icra ediliyordu.

Yazar Okulu’nun türünün seçkin bir örneği olan afişi bütün dikkatleri üzerinde topluyordu. “Türkiye’yi ve dünyayı doğru okuyup yazmak için Yazar Okulu”.

İki binli yıllarda her yıl iki dönem ve onar haftalık uygulamalar Yazar Okulu’nu yazarlığa hevesli gençler gözünde ilgi odağı haline getirdi. Hocalarımız istekli öğrencilerle birlikte olmaktan heyecan duydular. Yüzlerce genç Yazar Okulu’nun güzel ortamında bulunmak, ufuk açıcı dersleri dinlemekten mutlu oldular. Geleceğin yazarları günümüzün ünlü yazarlarıyla tanıştılar.

Bu ilgi elbette bütün basın yayın ve yazarlık alanında dikkat çekti. Birileri “üç ayda garantili yazar yetiştirilir” cinsinden kurslar açmaya, bu yolla para kazanmaya yöneldiler. Yazarlık öğretimi kişisel gelişim programlarına dönüştürüldü. Halbuki TYB, Yazar Okulu’nun alt başlığını “Yazarlığa hazırlama seminerleri” olarak tesbit etmişti. Gençleri yazarlığa hazırlıyorduk, heyecan duyan, kabiliyeti olan ve emek sarf edenlerin yolu açıktı. Nitekim, Yazar Okulu’na devam eden nice kalem sahibi bugün edebiyat alanında kendini gösteriyor.

Yazar Okulu uygulamalarını son yıllarda haftada beş günlük dersin ağırlığı karşısında atölye şeklinde dönüştürüldü. D. Mehmet Doğan’ın on haftalık atölye uygulaması yazarlığa giriş mahiyetinde dersler yanında ünlü yazarların kendi alanları ile ilgili tecrübe paylaşımı şeklindeki konferanslarıyla çeşitlendiriliyor.

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.