• İstanbul 23 °C
  • Ankara 28 °C

Tahlil Tahrip İnşa

Tahlil Tahrip İnşa
Şair Hayriye Ünal Tahlil Tahrip İnşa adlı kitabı hakkında konuştu. Hayriye Ünal beş şiir kitabı ve Eşikteki Özgürlük (Çok Sesli Şiir) adlı inceleme kitabından sonra ilk eleştiri kitabını da yayınladı.

DSCF6008Şair Hayriye Ünal Tahlil Tahrip İnşa adlı kitabı hakkında konuştu.

Hayriye Ünal beş şiir kitabı ve Eşikteki Özgürlük (Çok Sesli Şiir) adlı inceleme kitabından sonra ilk eleştiri kitabını da yayınladı.

Tahlil Tahrip İnşa adlı bu kitabını kendi ağzından anlattığı ve Osman Özbahçe’nin yönettiği 7 Kasım Cuma akşamı gerçekleştirilen sohbette ise şair, neden eleştiri yazma gereği duyduğunu, seçtiği 34 şairin hakkında hangi kıstaslarla yazdığını anlattı.

Osman Özbahçe’nin “Bir şair olarak neden düz yazıya yönelme ihtiyacı hissetiniz?” sorusuna “Her şeyin arkasındaki gizemi, güzelliği görme isteği beni düz yazıya yöneltti.” dedi. İlk yazısı olan ve kitabına da aldığı “Sorumluluk Sahibi Şiir” başlıklı Sezai Karakoç hakkındaki yazıdan da örnekler sundu.

Kendi kuşaklarının önceki kuşaklardan farklı olarak eleştiride daha cesaretli olmalarının sebebi sorusuna ise, “Kuşaklar birbirini reddederek gelir” dedi.  Eleştiriye genel bakışının nasıl olduğunu ve Edebiyat Tarihi’nden farkının ne olduğu sorusuna ise “Eleştiri Edebiyat Tarihi’ne malzeme hazırlar ve medeniyetin de göstergesidir. Edebiyat Tarihi’nden farkı ise, edebiyat tarihi daha nesnel olarak görülür ama aslında daha yok edicidir ama eleştiri ise daha içeriden bir bakıştır” ifadelerini kullandı.

Sezai Karakoç ve Cahit Zarifoğlu hakkında daha fazla yazmış olmasının sebebi olarak ise, “Bu onlara değer verdiğimin göstergesidir.” dedi. Özbahçe, Zarifoğlu hakkında yazmanın zor olduğunu ve kitapta dört tane yazı olduğu için Zarifoğlu hakkında ayrı bir kitap olmasının belki aha iyi olabileceğini söyledi.

Eleştirinin bizatihi zor olduğunu, şiir eleştirisinin ise daha da önemli olduğunu söyleyen Özbahçe’ye karşılık, Ünal, "Türkiye’de roman ve hikâye eleştirisi de yoktur. Necip Tosun’dan başka hikâye eleştirisi, gazetelerdeki kitap eklerinde yazanlardan başka da roman hakkında yazan yok” dedi.

İkinci Yeni ile sonraki kuşakların nasıl bağlantı kurduğu sorusu üzerine, “Onlardan sonraki her kuşak belli noktalar üzerinden kendini onlar ile meşrulaştırdı” dedi.

Program katılımcıların sorularına verilen cevaplarla son buldu.

 

DSCF6013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCF6014

 

Bu haber toplam 2167 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim