Ufuk Coşkun: Karma Eğitim: Pedagojik mi ideolojik mi?

Ufuk Coşkun: Karma Eğitim: Pedagojik mi ideolojik mi?
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Japonya'da 800 üniversiteden 80'i kadın üniversitesi. Türkiye de benzer bir adımı atmalı" dediğinde olanlar oldu.

Ülkenin 19. yüzyıl çağdaşçıları, ilericileri ve inanılmaz derecedeki laikleri karma eğitimin bilime aykırılığına varana kadar bir dizi saçma sapan fikirler ortaya attı.

Bizim ülkede karma eğitim maalesef ideolojik düzlemde ele alınıyor.

Oysa batıda, Japonya’da, Güney Kore’de, ABD gibi ülkelerde karma eğitim pedagojik bir mesele olarak ele alınıyor ve uzun zamandır tartışılıyor.

Örneğin İngiltere Manchester Üniversitesi’nden araştırmacılar 5 devlet okulunda, öğrencileri karma ve ayrık sınıflara koydular. Standartlaştırılmış̧ bir dil testini, ayrık sınıfta okuyan erkeklerin %68’i geçebilirken karma sınıfta bu başarı %33’de kaldı.

 Kızlarda ise aynı sınavda ayrık sınıftakiler %89 başarı yakalarken, karma sınıfta ise %48 başarıda kaldılar.

Benzer bulgular Cambridge Üniversitesi araştırmacıları tarafından da rapor edildi. Bu araştırmacılar, üç ayrı bölgede yani kırsal kesim, kenar mahalle ve şehir içinde bulunan okullarda ayrık sınıfların etkilerini araştırdılar ve sınıflarda kız ve erkekleri ayırmanın, eğitimsel başarıyı belirgin bir şekilde yükselttiğini gördüler.

Rhode Island Providence Üniversitesi’nde Sosyoloji Profesörü̈ olan Cornelius Riordan, 1980 ve 1990 yıllarının başlarında, Amerika’daki tek cinsiyet eğitimi veren Katolik okulları ile karma eğitim veren Katolik okullarını karşılaştıran bir çalışma yayınladı.

Buna göre; ayrık sınıflardaki kızların karma sınıflardaki kızlara göre istikrarlı olarak daha başarılı olduklarını ortaya koydu.

Bunun nedeni de gayet doğal ve fıtri özelliklere dayanıyor. Şöyle ki; erkekler tümden gelimli akıl yürütmeyi kullanma eğilimindedirler. Tümden gelimli akıl yürütmeyi, kızlardan daha hızlı bir şekilde kullanırlar.

Kızlar, özel örneklerden genel teoriye hareket etme eğilimindedirler. Erkekler ise bir nesneyi görebilme veya dokunabilmede değil, onu hesaplayabilmede daha iyidirler.

Örneğin, matematik dersi tahtada öğretildiğinde, genel olarak erkekler kızlara göre daha iyi ve hızlıdırlar.

Matematik, el hareketleri ve nesneler kullanılarak öğretildiğinde (somut dışında, kesine doğru), kızlar daha kolay öğrenirler. Kızlar, ortalamada erkeklerden daha fazla kelime kullanırlar.

Devamı: https://www.milatgazetesi.com/ufuk-coskun/karma-egitim-pedagojik-mi-ideolojik-mi/haber-212018

Bu haber toplam 132 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim