Yaşar Süngü yazdı : Global pazarlarda konuşulan diller arasına girdik

Yaşar Süngü yazdı : Global pazarlarda konuşulan diller arasına girdik
İngiliz lüks tüketim markası Burberry'nin başında bulunan Angela Ahrendts de Türkiye pazarına övgüler yağdırıyor. Birkaç defa İstanbul'a geldiğini söyleyen Ahrendts, "Türkiye harika bir pazar. Benim favorilerimden bir tanesi.
İngiliz lüks tüketim markası Burberry'nin başında bulunan Angela Ahrendts de Türkiye pazarına övgüler yağdırıyor.

Birkaç defa İstanbul'a geldiğini söyleyen Ahrendts, "Türkiye harika bir pazar. Benim favorilerimden bir tanesi. İnanılmaz bir genç nüfusu var." Diyor. İstanbul'da mağazaları bulunan marka, Ankara'da da bir mağaza açmaya hazırlanıyor.

*

Türk perakende sektöründe pazar 125 milyar TL'lik hacme ulaştı.

Et, sebze-meyve ve kayıt dışı tüketim çıkarıldığında geriye 80 milyar TL'lik bir ekonomi kalıyor.

Bu pazarın yarısını 200 bin adet bakkal ve kuruyemişçi oluşturuyor.

Geriye kalan 40 milyarlık pastada ise 15 ulusal ve 700 yerel market zinciri söz sahibi.

*

Türkiye'nin bize az gelen ekonomik gelişmeleri yurtdışında oldukça ses getiriyor.

Bizden mi kaynaklanıyor yoksa Avrupa'nın bizim potansiyelimizi reddetmekten vazgeçip kabullenmesinden mi bilmiyoruz ancak yine de gelişmeler sevindirici.

*

Uluslararası platformlarda Türkiye'nin itibarı arttıkça Türkçenin de popülaritesi artıyor.

Artık pek çok uluslararası kongre ve toplantıda konuklar için Türkçe çeviri de yapılıyor.

Bunun son örneği Dünya Perakende Kongresi'nde yaşandı.

Almanya'nın başkenti Berlin'de düzenlenen kongredeki İngilizce konuşmalar, canlı şekilde sadece iki dile çevrildi; Çince ve Türkçe.

Kongreye Türkiye'den Teknosa, Ülker, Migros ve YKM başta olmak üzere 40'ın üzerinde perakendeci katıldı.

Yıldız Holding Perakende Grup Başkanı Mustafa Yaşar Serdengeçti'ye göre bu durum, Türkiye'nin gelişimini dünyanın ne denli ciddiye aldığını ortaya koyuyor.

Türkçe çevirinin kendilerini çok etkilediğini belirten Eski Metro Grup Başkanı ve Ülker Yönetim Kurulu Üyesi Tahsin Pamir'e göre de, bu Türk perakendecisinin çok sıkı çalıştığının göstergesi.

Perakende sektöründe büyümüşüz ki yurtdışı piyasaları etkiler hale gelmişiz.

*

Kongre'ye 32 süpermarket ve 59 indirim mağazasına sahip olan Onur Group da 40 kişilik ekiple katılmış.

Şirketin Genel Müdürü Cemal Özen, gelişen ve değişen şartlara ayak uydurmak için artık neler yapılması gerektiğini öğrendiklerini söylüyor ve şöyle sıralıyor; "Mesela sosyal mecraların ne denli önemli olduğunu, müşteri için hızın ne demek olduğunu daha iyi kavradık. Sosyal sorumluluk çalışmalarının önemini gördük. Müşteride güven uyandıran bu türlü çalışmaları halkla ilişkiler ve reklam çalışmaları ile anlatmanın önemini anladık."

*

Türkiye olarak dünya düzeninde yerimizi alırken kapitalist dünyanın kurallarıyla mı büyüyeceğiz, unutturulan insani değerlerimizi tekrar canlandırarak mı?

Şimdi cevaplamamız gereken soru bu.

*

Türkiye'ye yakışan büyüme modelinin nasıl olması gerektiğini Saruhan Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Bşk. Yardımcısı Sadık Ayhan Saruhan'a girişimcilik ödülü veren İGİAD'ın Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Alkan şöyle anlatıyor: "İş dünyasında ahlakı merkeze almadan yapılacak hiçbir yenilik ve üretim, ülkemizin kalkınmasını sağlamayacaktır. 2008 yılında tüm dünyayı saran küresel ekonomik krizde, ticari ilişkilerinde ahlaki ilkelerden ödün vermeden yoluna devam eden, ihtiyaç sahibiyken de cömert olan, vefa nedir bilen tüccarlar, dar boğazdan kurtulmayı başarmışlardır."

*

Peki, küresel dünyaya hem adapte olup hem de ekonomik anlamda katkı sağlarken, bir şeyler kaybediyor muyuz?

Kaybettiğimiz kesin.

Ekonomik anlamda zenginleşirken sanki insani anlamda da hızla çoraklaşıyoruz gibime geliyor.

 

Daima cihan görmüşlerin düşünceleriyle iş gör. Zira koca kurt avda tecrübelidir. Sadi

Bu haber toplam 406 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim