• İstanbul 23 °C
  • Ankara 24 °C

Yıldız Ramazanoğlu: Sinema ve dizilerde değişen aile

Yıldız Ramazanoğlu: Sinema ve dizilerde değişen aile
Malatya Film Festivali’nin 8. yılı. Bu güzel Anadolu şehrinde sanat ve sinemanın yükselişine bir kez daha tanıklık ettik.

Festival öncesi gerçekleşen ‘Türk Sinema ve Televizyonunda Aile’ başlıklı sempozyumda bu karmaşık ilişkiye dair pek çok mesele ele alındı. Açılıştaki konuşmada değindiğim gibi sinema yavaşlamayla ilgili bir sanat. Başımızdan geçenlere kurgu yoluyla yeniden dönebilmemizi ve hayatı muhayyilenin içinden geçirerek sorgulamamızı sağlıyor. Sinemanın dış dünyada olup bitenlere ayna tutulabilmesi, nesneleri yansıtabilmesi için yaşanan gerçeklik üzerine derinlemesine eğilmesi gerek, öyle de oluyor zaten. Çok iyi filmler çekiliyor Türkiye’de. Deneyimlediğimiz hayatın en iyi sorgulanabileceği mecralardan biri olan sinema, günümüzde bireyi aileyi ve toplumu yönlendirmede, zihinlerin oluşmasında kitle iletişim araçlarının bir parçası olarak ta görülebilir. 

Sinema ailenin yer alış biçimleri bakımından büyük değişim geçiriyor. İyilerin çoğunlukta olduğu, kötülerin eninde sonunda cezasını bulduğu ya da hatasını anlayıp iyilere karıştığı Münir Özkul-Adile Naşit filmleri ve benzerlerindeki keskince tanımlanmış insan profilleri değişti. Lütfi Akad’ın Gelin Düğün Diyet üçlemesinden itibaren şehre gelişin, tutunma ve varolma mücadelesinin içinden geçen insanın, farklı yüzleri ortaya çıkmaya başladı.

Geleneğin ezdiği, nesneleştirdiği söylenen kadın profillerinden sonra, Baudrillard’ın dediği gibi tüketim toplumu sinemacısı, erotizmin cinselliğin ve bedenin kar getiren metalar olarak değerini keşfetti. Özgürleşme ve tabuları yıkma ile maskelenen bir kapitalizm uyarlaması var kadın profilinde. Özellikle ailece izlenen televizyon dizilerinde sonsuz bir tüketim önerisi hakim. Bireysel özgürlük ve maddiyata bağlı güç ve mutluluk anlayışı norm olarak dayatılmış durumda. İnsanlar böyle yaşayamasa bile yaşayanları seyrederek birkaç saatini hayaller içinde geçirmek istiyor.

Sinema değişirken toplumdaki insan da değişiyor. Kamuoyu yoklamalarında önceliklerin, evlilik anlayışının, boşanmaya bakışın, dağılmaya tepkinin değiştiğini görebiliyoruz. Sabır ve fedakarlık yerini büyümüş benlik ve bireyciliğe bırakmış durumda. 

Devamı: http://www.karar.com/yazarlar/yildiz-ramazanoglu/sinema-ve-dizilerde-degisen-aile-8180?utm_source=partners&utm_medium=gazeteoku.com&utm_campaign=feed#

Bu haber toplam 379 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim