Zekeriya Erdim: Eğitimin geleceği, geleceğin eğitimi

Zekeriya Erdim: Eğitimin geleceği, geleceğin eğitimi
Ahir zamana yaklaştıkça, insan ve toplum hayatı açısından, dünya daha hızlı dönüyor. İsabetli gelecek öngörüsünde bulunmak, değişimin yönünü ve hızını iyi yönetiyor olmak, giderek daha büyük bir ihtiyaç haline geliyor.

 

Bu sürecin odak noktasında, eğitim kadroları ve kurumları var. Çünkü, Hz. Ali'nin tabiriyle "bizim yaşadığımız zamana göre değil, onların yaşayacakları zamana göre" yetiştirilmesi gereken çocuklar ve gençler; söz konusu kadroların ve kurumların ellerinde şekilleniyorlar.

Milli Eğitim Bakanlığı, 2023 Vizyon Belgesi'ndeki teorik tesbitleri, pratiğe dönüştürme niyeti ve gayreti içinde. Yapılan açıklamalardan anlaşıldığına göre; çocuklar ve gençler için, "başarı" unsuruna ilave olarak, "mutluluk" eksenli bir anlayışın ve işleyişin de oluşturulmasının, geliştirilmesinin peşinde.

Ayrıca, bölgeler ve okullar arasındaki farkı asgariye indirerek; eğitimde fırsat eşitliği açısından, mümkün mertebe adaleti sağlama düşüncesi var. Bir de Sayın Bakan ve diğer yetkililer; biraz daha hayata dönük bir eğitim, öğretim, yönetim tarzından söz ediyorlar.

Bu bağlamda, önümüzdeki öğretim yılından itibaren icra edilecek yeni uygulamalar üzerinde çalışılıyor. Alanlar, konular parça parça gündeme geliyor ama bütüncül bir bakış açısının yansımaları olduğu anlaşılıyor.

İYİ ÖRNEKLER ÖDÜLLENDİRİLSİN

Eğitimin geleceği yahut geleceğin eğitimi planlanırken; sürecin içinde bulunan herkesten, azami derecede istifade edilmelidir. İyi örneklerin ve öykülerin kahramanı olan kişiler ve kurumlar; kamuoyunun bilgisi dahilinde, muhtelif şekillerde ödüllendirilmelidir.

Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Hacettepe Üniversitesi ile iş birliği içinde, "geleceğin sınıfı"nı tasarlamış. Üniversite'nin Güzel Sanatlar Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, üç boyutlu olarak, "yenilikçi sınıf" modelleri hazırlamış.

Bu çalışmayı memnuniyetle karşılar, emeği geçen herkese teşekkür ederiz. Ancak, gereğine ve önemine inanarak, bir hususu da hatırlatmak isteriz.

İyi bir sınıf modeli için, sadece teknik ve estetik yönden bakmak yeterli değildir. Sosyal ve psikolojik, kültürel ve pedegojik pencerelerden de bakılması gerekir.

Ayrıca, "geleceğin sınıfı" ile birlikte, "geleceğin okulu" da çalışılmalıdır. Adına "okul" dediğimiz mekanlar ve ortamlar; sosyal, kültürel, fiziki altyapısıyla gerçekten "mektep" olmalıdır.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ulusal Öğretmenler Arası Yenilikçi Öğretim Materyalleri Tasarım Yarışması düzenlemiş. Söz konusu yarışmaya, 78 ilden, 4.681 başvuru gelmiş.

Umarız bu çalışmanın yahut yarışmanın sonunda, güzel eğitim materyalleri ortaya çıkar. Ümit ve temenni ederiz ki; yeni, yerli, yeterli üretimin iyi örneklerini oluştururlar.

Devamı: https://www.fikriyat.com/yazarlar/akademi/zekeriya-erdim/2019/04/21/egitimin-gelecegi-gelecegin-egitimi

Bu haber toplam 482 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim