Bayramımız mübarek olsun. Yarın “Kurban Bayramı” yani ‘Iydü’l-adhâ. Adhâ/Udhiyye: Allah’a yakınlaşmak için duhâ (kuşluk) vakti veya belli vakitte kesilen hayvan demektir. “Kurban” Allah’a yaklaşmak (kurb) için kesilir. “Kurban”; nüsük, zebiha, hedy, nahr kelimeleri ile de ifade edilir.
“Kurban”, hem Allah’a yaklaşma hem de “takvâ” bilincini kuşanma amacına yönelik bir ibadettir.
“Kurbanların ne etleri Allah’a ulaşır ne de kanları; lakin O’na ulaşan yalnızca takvanızdır.” (Hacc 22/37)
“Kurban”; Âlemlerin Rabbi olan Allah’ı birlemek yani “tevhîd” ve O’na “teslimiyet”tir. Bu yüzden Resulullah (s.a.), tevhîd ve teslimiyeti ifade eden: “Ben yüzümü gökleri ve yeri yaratana çevirdim, Ben Allah’a şirk koşanlardan değilim.” (Enam 6/79); “Namazım, kurbanım/ibadetlerim, hayatım ve ölümüm âlemlerin Rabbi Allah içindir.” “O’nun ortağı yoktur. Ben bununla emrolundum ve ben Müslüman olanların ilkiyim.” (Enam 6/161-163) ayetlerini kurban keserken dua olarak okur; sonra da, “Ya Rabbi, bu kurban sendendir ve senin içindir” derdi. “Bismillahi Allahu ekber” diyerek de kurbanını keserdi.
Devamı: https://www.yeniakit.com.tr/yazarlar/abdullah-yildiz/kurban-tevhid-ve-teslimiyet-52684.html































Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.