NTV’de bir haber…
Türk dizileri izleyen yabancıların yüzde 50’sinden fazlası Türkiye’yi ziyaret etmek istediğini söylemiş.
Seyretmeyenlerde rakam düşüyor.
Dizilerin ve filmlerin ‘sınır ötesi’ etkileri sadece turizmle sınırlı değil.
Ticarete de dolaylı katkıları söz konusu
Diziler Türkiye imajına ve ürün tanıtımına da katkı sağlayarak hizmet ve mal satımının artmasında etkili oluyor.
2016 ile 2018 yılları kıyaslandığında Venezuela'ya ihracat yüzde 572, Dominik Cumhuriyeti'ne yüzde 155, Paraguay'a yüzde 105, Peru'ya yüzde 88 ve Şili'ye yüzde 78 artış gösterdi.
Aynı şekilde Afrika ülkelerine ihracatlarda da büyük artış söz konusu.
Bu böyledir.
Hollywood filmleri uzun yıllar ve nesiller boyunca ‘Amerikan hayranlığını’ büyüttü; çarpan etkisi olarak Amerikan mallarına rağbeti de arttırdı.
‘Amerikan malı’ denilince dayanıklılığın akla gelmesi bu yüzden olsa gerek.
Devamı: https://www.aksam.com.tr/yazarlar/bedir-acar/sinemanin-carpan-etkisi/haber-1110039
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.