Bilgi çok geniş bir kavramdır ve asla sonu yoktur. Bilgi edinme bilişsel süreçleri, iletişimi, algıyı ve mantığı içerir. Bilgi, olumlu olduğu kadar olumsuz amaçlar için de kullanılabilir. Böylece bilgi aynı anda hem iyiye hem de kötüye kullanılabilir. Bilgi kişisel ilerleme için kullanılabileceği gibi toplumun, şehrin, devletin ve ulusun ilerlemesi için de kullanılabilir. Ancak bazıları bunu sadece bireylere değil, topluma da zarar verebilecek olumsuz amaçlar için kullanabilir.
Bilgi hayatımızın her köşesindedir!
Paylaşım, bilginin organizasyon içinde nasıl yayıldığını yansıtır. Ayarlanmış bilgi paylaşım süreçleri, şirketlerin örtük bilgiyi herkes için erişilebilir hale getirmesine, birikmiş bilgi ve uzmanlığın yeniden kullanılmasına, organizasyonların ve ekiplerin hataları tekrar etmesini önlemesine ve uygulanabilir çözümler bulmak için ekstra çaba harcamasına yardımcı olur. Bilgi yönetiminin temel faydası, bilgiyi daha iyi iş kararları vermek için uygulamakta yattığından, bilgiyi etkili bir şekilde kullanmak, bilgi yönetimi sürecinin son ve görünüşe göre en kritik aşamasıdır.
Birçok çalışan, meslektaşları için değerli olan bilgiye sahiptir. Sadece kafalarında kalsaydı yazık olurdu. Organizasyonlarda bilgi paylaşımının faydası, uzmanlığa sahip çalışanların bildikleri her şeyi başkalarına aktarmalarıdır. Bu şekilde, herkesin yararlanabileceği bir varlığa, meslektaşlarının işlerine uygulayabileceği kolektif bilgiye dönüştürürler. Kılavuzlar, planlar oluşturmak ve süreçleri kolaylaştırmak için bile kullanabilirsiniz. Bu, çalışanların etkili ve tutarlı bir şekilde çalışmasını ve sizin aynı çıktı ve kaliteyi beklemesini sağlar.
Devamı: https://milatgazetesi.com/yazarlar/gunumuzde-bilginin-rolu-ve-onemi-3257/
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.