06 Mayıs 2024
  • İstanbul18°C
  • Ankara17°C

AHMET MARAŞLI: EĞİTİMDE ÇÖZÜM AMA “NASIL”? – 4

KAVRAMA GÜCÜ OLAĞANÜSTÜ ARTARSA NELER OLUR?

Ahmet Maraşlı: Eğitimde çözüm ama “nasıl”? – 4

25 Şubat 2019 Pazartesi 09:47

Hep düşünmüş, hayâl etmiş, umutlanmış ve hedef edinmişimdir gençlik yıllarımdan beri:

Ülkemizin, medeniyetimizin ve bütün insanlığın ihtiyacı olan pırlantalar pırlantası harika gençlerde mutlaka olması gereken özelliklerden biri de, olağanüstü bir algı ve kavrama gücüdür. O gençleri bu güçle de mücehhez kılmak lâzım. Yani iş büyük.

Başkalarıyla mukayese söz konusu dahi olamayacak çapta, olağanüstü farkını, mümkün olan en kısa zamanda her türlü engeli aşarak her şartta ortaya koyan çocuklar, gençler ve yetişkinler…

Okurken, dinlerken, çok kısa zamanda hem süre hem de nitelik yönüyle olağanüstü güç kazandıran…

Klasik olan ve olmayan güçlü sorular üretmeyi sağlayan…

Klasik olan ve olmayan güçlü cevaplar üretmeyi sağlayan…

Sınavda yetiştirme problemini âdeta ortadan kaldıran…

Yükleri hafifleştiren…

Daha çok ve ağır yükleri taşıma gücü ve ruhu kazandıran…

Kaliteyi, tabiî akışı içinde, tatlı bir şekilde hızla ve sürekli yükselten…

Dikkati, odaklanmayı, konsantrasyonu çok kısa zamanda olağanüstü artıran…

Her an büyük sıçramalar yaptıran…

Sürekli bir önceki kendisini aşmayı sağlayan…

Öndekilerle farkı hızla kapatıp öne geçiren…

Yararlı hobilere, sosyal ve kültürel faaliyetlere, derinlikli okumalara, spora, sanata vakit ayırma fırsatları veren…

Devamı: http://www.yenisoz.com.tr/egitimde-cozum-ama-nasil-4-makale-37196

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.