02 Mayıs 2024
  • İstanbul12°C
  • Ankara12°C

AHMET TÂLİB ÇELEN: EĞİTİMDE İSTİKLÂL MARŞI KRİTERLERİ

Mektepler açıldı. Penceremizden içeriye cıvıl cıvıl çocuk sesleri doluyor. Bizim de içimiz kıpır kıpır oluyor.

Ahmet Tâlib Çelen: Eğitimde İstiklâl Marşı kriterleri

03 Ekim 2022 Pazartesi 16:02

Hele de henüz iki yıllık emekli bir muallimseniz bu sesler sizi daha da mes’ût ediyor. Allah çocuklarımıza dünyâ ve âhiret iyiliği versin. 

“Dünyâ ve âhiret iyiliği versin” diye duâ ediyoruz ve bütün gönlümüzle “Âmiin!” diyoruz ama geçmişten bugüne bir göz attığımızda olmayacak duâya âmin diyoruz duygusuna kapılmamak mümkün değil. Çünkü eğitim sistemimizin âhiret hedefi yok maalesef. Eğitim sistemimiz tamâmen dünyâya, dolayısıyla maddeye odaklanmış, âhiret diye bir şey yokmuş gibi yürüyor. Son zamanlardaki seçmeli Kur’ân dersleri, Hz. Peygamber’in hayâtı/siyer dersleri konulsa da sistem bunları bir şekilde boşa çıkarıyor. Şöyle ki:

-Sistem laik, seküler, materyalist, dünyâ temelli olunca bu umûmi hava içinde bu dersleri seçen talebe/âile pek olmuyor. En çok tercîh edilen seçmeli dersler matematik, fen bilgisi ve yabancı dil dersleri. 

-Kur’ân ve siyer derslerini seçecek az sayıda âile de laik, seküler, dünyâcı, materyalist… idâreci ve öğretmenler tarafından başka derslere yönlendiriliyor. (Bunu açıktan yapmıyorlar elbette; sol kulak sağ taraftan dolaşılarak gösteriliyor. “Ya, Kur’ân ve siyer derslerini yazın câmide de aldırabilirsiniz; sınavlarda en mühim dersler matematik ve fen bilgisi; İngilizce de çocuğun geleceği için çok mühim…” gibi fısıldayışlar meselâ.) Eğitim sistemi tamâmen sınav hedefli olduğu için âileler de iknâ olmaya dünden teşne. Derhâl istenen istikâmete giriveriyorlar. 

Devamı: https://www.yeniakit.com.tr/yazarlar/ahmet-talib-celen/egitimde-istiklal-marsi-kriterleri-40288.html

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.