- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler

- İstanbul17°C▼
- Ankara11°C
- İzmir19°C
- Konya11°C
- Sakarya16°C
- Şanlıurfa18°C
- Trabzon18°C
- Gaziantep16°C
BİR HALK EĞİTİM MODELİ OLARAK UFKA YOLCULUK
Eğitim sosyal sorunların ve çözüm önerilerinin konuşulduğu her tartışmanın birinci maddesidir. Bir taraftan (yetersiz) eğitim tüm soruların kaynağı olarak görülürken, diğer taraftan en sağlıklı çözümün de ancak eğitimle mümkün olacağı işaret edilmektedir.

08 Şubat 2022 Salı 13:48
İnsanın en büyük ziyneti ve kıymeti eğitimdir. Güzel bir gelecek tasavvuru iyi niyetli, insaf sahibi, güzel ahlaklı, temiz kalpli ve sağduyu sahibi bir nesil yetiştirmekle mümkündür. Eğitimin gereği ve önemi de işte tam burada devreye giriyor.
Konu insan ve eğitim olunca bunu ‘efradını cami, ağyarını mani’ bir çerçeveye oturtmak mümkün değildir. Eğitimin ortak bir tarifi yapılamadığı gibi, her eğitimciye göre, hatta her ebeveyne göre bir eğitim tarifi mümkündür denilebilir.
Eflatun eğitimin tekâmül boyutuna dikkat çekerek; “eğitim; insana en iyi olgunluğu vermektir” der. Kant ise; “eğitim insanın tabiatında (yaratılışında) bulunan gizli bütün kabiliyetlerin geliştirilmesidir” şeklinde yorum getirir. Hanefi mezhebinin kurucusu İmam-ı Azam ise biraz hukuki bir yaklaşım sergiler ve “insanın lehindeki ve aleyhindeki olan şeyleri bilmesi” olarak tanımlar.
Devamı: https://www.maarifinsesi.com/bir-halk-egitim-modeli-olarak-ufka-yolculuk/
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.