- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler
06 Kasım 2025- İstanbul19°C▼
- Ankara16°C
- İzmir20°C
- Konya18°C
- Sakarya19°C
- Şanlıurfa25°C
- Trabzon18°C
- Gaziantep24°C
CİHAN AKTAŞ'TAN: ŞATAFATTAN SADELİĞE, VAAZDAN SÖYLEŞİYE
Başörtülü kadınlar tarafından çıkartılan ve başörtüsünü kapağa taşıyan "hayat tarzı" dergileri etrafında sürdürülen tartışmaları nasıl yorumlamalıyız? Bu dergiler özellikle başörtülü kadınların tüketim anlayışında kendini gösteren bir lüks tüketimin vitri

Başörtülü kadınlar tarafından çıkartılan ve başörtüsünü kapağa taşıyan "hayat tarzı" dergileri etrafında sürdürülen tartışmaları nasıl yorumlamalıyız? Bu dergiler özellikle başörtülü kadınların tüketim anlayışında kendini gösteren bir lüks tüketimin vitrini olarak yorumlanıyor. İsrafın, haddi aşan tüketimin kadınlar üzerinden konuşulması, sorgulamanın da kadınlar üzerinden sürdürülmesi gibi bir sonuç veriyor. Akla Veblen'in "gösterişçi tüketim"e dair sözlerini getiriyor olup biten: Sanki erkekler para kazanıyor, kadınlar da bu parayı göze gelecek şekilde harcıyor. Süs-püs bir aylaklıkla olası gösterişçi tüketimin ifadesi sayıldığı oranda, istihzayla yüklü yargıların hedefi oluyor.
Yaşadığımız dönemin öne çıkan bir özelliği bir ekrana veya kapağa yansımaya değer bulunan türde bir görünürlük, medyada anmaya değer bulunan ayrıksı ifadelere sahiplik. Hem tüketim çarkı, hem de iletişim kanalları varlıklarını hızla öğütebilecekleri görüntülere ve şok etkisi yaratmaya dönük ifadelere yaslıyorlar.
Yazının devamı için: http://www.dunyabulteni.net/?aType=yazarHaber&ArticleID=19079
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.