- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler
FATİH OKUMUŞ: OSMANLI – YEMEN İLİŞKİLERİNİN ARKEOLOJİSİ
Kitab-ı Mukaddes[1] ve Kur’an-ı Kerim’de[2] hikâyeleri anlatılan Sebe ülkesi bugünkü Yemen topraklarındaydı. Sebe krallığının sınırları bir dönem günümüzdeki Eritre ve Somali’yi içine alacak denli genişlemişti.
16 Ekim 2021 Cumartesi 14:02
Romalılar Yemen’i “Arabia Felix”[3] diye isimlendirdiler. Yemen, gerçekten de Arap Yarımadası’nın yerleşime, tarıma ve hayvancılığa en uygun bölgesiydi. Bu yüzden yarımadadaki ilk yerleşim, ilk krallık, ilk medeniyet Yemen merkezli tezahür etti.
İbrahim ve İsmail peygamberlerin inşa ettiği Kâbe’nin çevresinde yerleşen Cürhümlüler Yemen’den göç ederek Zemzem suyunun etrafında yurt tutan bir kabileydi. Peygamber’in doğumundan kısa bir süre önce Kâbe’yi yıkarak Arap Yarımadası’na Hristiyanlığı hâkim kılmak isteyen, ancak kendisi ve fillerle desteklediği ordusu “Ebabil” kuşlarının saldırısıyla telef olan Ebrehe, Yemen hâkimiydi.
Yemen’de uzunca bir süre Hristiyanlık, bir dönem Yahudilik hâkim olmuşsa da İslam’ın yayıldığı yedinci yüzyıla kadar putperestlik de yaşamaya devam etti. Din, özgürlüğüne düşkün kabileleri bir arada tutmanın, ülkeyi tek yönetim altında toplamanın en etkili aracıydı. İslam hâkimiyeti altındaki Yemen’de zaman içinde kırsal kuzeyde Zeydî Şiilik, şehirleşmiş güneyde Sünnilik toplumsal taban buldu.
Devamı: https://fikircografyasi.com/index.php/makale/osmanli-yemen-iliskilerinin-arkeolojisi
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.