29 Nisan 2024
  • İstanbul16°C
  • Ankara23°C

HAKİKİ BİR KUŞKUNUN GERİLİMİNDE KENDİ GERÇEĞİNİ RESMETTİ EROL AKYAVAŞ

Hakiki Bir Kuşkunun Geriliminde Kendi Gerçeğini Resmetti Erol Akyavaş

20 Nisan 2018 Cuma 13:44

Erol Akyavaş, sadece dünyaya, kendine ve mensup olduğu medeniyete dair bir iz bırakmaya adanmış bir çaba ile, büyük ölçüde de varoluşun sorduğu soruya karşı bu kıymetli arzuyu gerçekleştirebilme yolunda en iyi bildiğini varsaydığı resimle bir cevap vermiş ve şöyle demişti: ''resme mahkûmum, mecburum... var olduğumu anlamak için..'' Şahin Torun yazdı.

İstanbul Modern’deydi sanırım, 2013 Aralık diye hatırlıyorum. Erol Akyavaş retrospektifi başlığı altında oldukça kapsamlı bir sergi düzenlenmişti. Daha önce sadece bazı kataloglardan, bazı haberlerden ve seçkilerden görüp bildiğim eserlerini yakından görme fırsatı bulmuştum bu retrospektifi gezerken. Gerek Türk resim sanatı ve gerekse Türk mimarisi ekseninde gerçekten büyük bir bilinirliği olan Erol Akyavaş’ın, aynı zamanda hatırı sayılır ama bir kadar da gizli bir fotoğraf tutkunu olduğunu da bu vesileyle öğrenmiştim. Nitekim 2015 yılının sonuna doğru Galeri Nev’de sergilenen fotoğraflarından sonra hakkında çokça yazılıp söylenen ve bir bakıma yeniden hatırlanan bir isim olmuştu Erol Akyavaş…

Hindistan’da ve ülkemizde tarihi yapılarda çıplak mankenlerle çekilen bahsekonu fotoğrafların sergilenmesini takiben birçok yerde ‘Erol Akyavaş sanatında gizli ya da açık erotizm’ başlıklı birkaç yazıya da yol açan bir gelişim yaşanmıştı. Gerçi bu fotoğraflar bir biçimde böylesi yorumları da muhakkak hak ediyordu lakin gerek örtük biçimde resimlerde ve gerekse açık biçimde bu fotoğraflarda ortaya çıkan çıplaklığın son tahlilde bir büyük sanatçının sanatsal toplamının içinde değerlendirilmesi gerekiyordu. Zira öncesinde 2013’teki göz alıcı retrospektifle de Erol Akyavaş hakkında daha çok özel çevrelerde dillendirilen bazı söylemlerle epeyce açığa çıkan bir yorumsal toplam çok garip biçimlerde şekillenmiş ve böylece Erol Akyavaş, resim, mimari ve fotoğraf hakkında söylenen birçok şey birbirine karışmıştı. Özellikle bu fotoğraf sergisinden sonra Erol Akyavaş hakkında, çoğu ciddi biçimde sanatsal endişelerle yazılmış olsa da, önemli bir kısmında da onu bir biçimde etiketlemek, nitelendirmek ve kendince ifade etmek gibi hem sağdan/ mahalleden/ muhafazakar kesimden hem de soldan bakarak tarif etmeye-eleştirmeye çalışan pek çok yazı yazılmıştı.

Devamı: http://www.dunyabizim.com/portre/28626/hakiki-bir-kuskunun-geriliminde-kendi-gercegini-resmetti-erol-akyavas

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.