- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler

- İstanbul16°C▼
- Ankara14°C
- İzmir17°C
- Konya11°C
- Sakarya15°C
- Şanlıurfa18°C
- Trabzon19°C
- Gaziantep12°C
HİCAZ DEMİRYOLU’NUN HİKÂYESİ
Hicaz Bölgesi'ne bir demiryolu yapılması fikri ilk olarak Amerikalı mühendis Dr. Zimpel tarafından 1864 yılında ortaya atılmıştı.

27 Ekim 2021 Çarşamba 14:14
İstanbul’dan Medine’ye bir tarih belgeseli
Sanayi Devrimi sonrası ortaya çıkan “Tarihin hızlanması” kavramı, galiba en çok da Osmanlı'nın son yüzyılı için geçerli bir kavramdır.
19. yüzyılın büyük bölümü ile 20. yüzyılın başlarını kapsayan bu tarih kesiti, Batılı büyük güçler ile Osmanlı yöneticilerinin “kazanmak” ya da “kaybetmemek” için bütün maharetlerini ortaya koydukları bir satranç oyununun karşılıklı hamlelerine sahne olmuştur.
Osmanlı topraklarının demiryolları ile örülmesi projesi de hem bu hamlelerden biri olarak hem de imparatorluk coğrafyası üzerindeki ticareti ve seyahati kolaylaştırmayı amaçlayan bir yatırım hamlesi olarak görülebilir.
Osmanlı topraklarında ilk gerçekleştirilen demiryolu, İngilizler tarafından 1851 yılında inşaası başlatılan ve 1856’da açılan İskenderiye-Kahire Demiryolu olmuştur.
19.yüzyılın ikinci yarısındaki siyasi ve askeri gelişmeler, Osmanlı Devleti’ni, öncelikle Rumeli'de çok daha kapsamlı bir demiryolu ağı kurmaya sevk etmişti.
Devamı: https://www.dunyabizim.com/alinti/hicaz-demiryolunun-hikyesi-h44519.html
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.