- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler
HÜSEYİN YAĞMUR: POSTMODERN BİR BİAT CEMAATİ OLARAK KEMALİZM
Batıda Tarih Felsefesinin kurucusu sayılan İbn-i Haldun (1332-1406) “Aradan bin yıl geçse bile sosyal olaylar iki su damlasının birbirine benzemesi gibi benzeşir” tespitinde bulunur.
27 Kasım 2020 Cuma 14:09
Cemaat yapılanmaları ve sosyal olaylar, toplumlarınn sosyolojik değişim ve dönüşümünün benzeşen paradigmalarıdır. Gerek kendi ülkemizde ve gerekse başka ülkelerde ortaya çıkan cemaat yapılanmaları o toplumun sosyolojik birer yansımasıdır.
Bu anlamda analiz edildiğinde ülkemizde de son 150 yıl boyunca yeni bir sosyolojik cemaat yapısının ortaya çıktığı bir vakıadır. Toplumsal gelişmeler ve dinamik, ruhani olanı reddeden, Pozitivizme inanan yeni bir cemaatin doğumuna şahitlik etmiştir.
Dönemin Sadrazamı Mustafa Reşit Paşaya bir mektup yazarak “Kuran'ı bırakın. Onun yerine insanın aklını ve doğrularını koyun!” diyen Ogüst Kont'un bu arzusu bu topraklardaki sahiplerini bulmuştur.
Nihayetinde ülkemizde; itikaden; seküler laik hayat tarzına iman eden, ameli olarak; namaz oruç gibi dini reflekslerden uzak kalan, içki tüketmeyi hayat tarzı edinmiş, kadın-erkek konusundaki mahremiyet konusundan hoşlanmayan, aksine her mekan ve ortamda kadın erkek birlikteliğini bir yaşam biçimi haline getirmiş, kendi dünyevi kutsalından başka hiçbir kutsala değer vermeyen epistemik bir cemaat oluştu.
Devamı: https://www.yenisoz.com.tr/postmodern-bir-biat-cemaati-olarak-kemalizm-makale-50754
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.