06 Mayıs 2024
  • İstanbul18°C
  • Ankara20°C

İSTİKLÂL MARŞI’MIZDAKİ ÖĞRETMEN PROFİLİ-3

Ahmet Tâlib ÇELEN

21 Aralık 2020 Pazartesi 09:00

Büyük öğretmen inkılâbının muallimi talebelerini “Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki fedâ?” suâlinin duygu ve fikir dünyâsında büyütmelidir. Başta kendisi bu fedâkârlığı yüreğinde duymalıdır. Bir muallim, kendinde olmayanı talebesine aktaramaz. Gönlünde topraklarımız üzerinde yeni vatanlar kurmanın sevdâsını yaşatanlar bizim mektebimizde muallim olamaz. 

Bu vatanın bir avuç toprağını sıktığında ondan fışkıracak şühedâyı görebilecek bir basîretin sâhibi olmalıdır muallim. Hakk’a tapmakta problemli, şehâdete inanmayan bir kişinin bir avuç toprakta göreceği şey bir avuç topraktan ibârettir. Bastığın yerlere “Toprak!” diyerek geçmek budur işte. Yeni mektebin muallimi Hakk’a tapan, Hakk uğrunda ölenin şehit olacağına inanan ve bu vatanın her karış toprağının şehit kanlarıyla sulandığını bilen, esâsen toprağı vatan yapan iksîrin şehit kanı olduğunu kavramış kişilerden seçilmelidir. Bu husûsiyetleri taşımayanlardan muallim/hoca yapılmamalıdır. 

Devamı: https://www.yeniakit.com.tr/yazarlar/ahmet-talib-celen/istiklal-marsimizdaki-ogretmen-profili-3-34470.html

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.