04 Mayıs 2024
  • İstanbul14°C
  • Ankara14°C

MAARİF RAPORU

Memiş OKUYUCU

30 Ağustos 2022 Salı 12:03

Bu yazının başlığını eğitim raporu koymak istedim. Ancak sancımı dindirmeye yetmediğini hissettim. Bu nedenle eğitim sistemimizi değerlendirme yazısı, maarif raporu olarak ortaya çıktı.

’Türkiye’de Eğitimi Yeniden Düşünmek’’ Üzerine

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in Temmuz 2022’de piyasaya çıkan Türkiye’de Eğitimi Yeniden Düşünmek kitabından hareketle bir eğitim yazısı yazmak için yola çıktık. Bu kitabında sayın bakan hedef ve çabalarını açık bir şekilde ortaya koymuş. İlaveten bakanlığın tüm açık kaynakları ve verilerini de tarayarak aşağıdaki bilgi ve bakanlık çalışmalarına ulaştık. Sayın Bakanın çalışmalarının yoğunlaştığı alanları beş başlık altında topladık:

1- Dezavantajlı gurupların eğitime erişiminin artırılması

 

2- Meslekî eğitimin, meslekî eğitim merkezleri ağırlıklı olarak geliştirilmesi

3- Öğretmenlik Meslek Kanunu.

4- Eğitim sistemimizin küreselleşmesi

5- Kütüphanelerin yaygınlaştırılması ve kitap miktarının çoğaltılması

Durumun Özeti

Bu çalışma neticesi kısa bir rapor ortaya çıktığını söyleyebiliriz. Yukarıdaki maddelerinde öz’ünü yani özetin özetini belirtelim. MEB’in kendi ifadesiyle Sayın Bakanın reform yerine benimsediği ‘’iyileştirme ve geliştirme’’ çalışmalarının özellikle ve öncelikle ‘’iki alanda’’ yoğunlaştığını belirtmeliyiz. Mesleki eğitimin geliştirilmesi ve eğitime erişimin artırılması. Bakan, MEB’in diğer tüm faaliyetlerini bu iki alanın alt bileşenleri  durumuna getirmiş.

Devamı: https://www.maarifinsesi.com/maarif-raporu/

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.