- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler
MUSTAFA ÖZCAN: ‘BİZANS ÇOCUKLARI’
İlginçtir günümüzde Müslüman olduğunu varsaydığı halde bazı kesimler ilk kuşak Müslümanların ve ardıllarının fetihlerine işgal gözüyle bakabiliyorlar.
11 Haziran 2020 Perşembe 11:22
Böyle düşünenler neden sahibi oldukları mülklerini ülkenin asıl sahibi saydıkları insanları geri vermez ve iade etmezler ki? Ahlak bunu gerektirmez mi? Adamlarda iz'an olmadığı gibi ahlak da yok! Gayri Müslimlerin böyle bakmasına alışığız ve tarihi zeminlerine de ters düşmez. Evet! Emeviler döneminde gönül fethi yerine toprak fethine ağırlık ve önem verilmiştir. Hatta Sind Valisi, 'gelrmz azalıyor ve gayr Müslmler Müslüman oldukça verglermz düşecek, buna br çare bulmalıyız ve dolayısıyla yen Müslüman olanlardan da czye almaya devam etmelyz ' tarzında dönemin Emevi Halifesi Ömer Bin Abdulaziz'e bir name gönderiyor. İşte bu gönül fethine değil de toprak fethine dair tipik bir misaldir. Ömer Bin Abdulaziz cevaben şöyle bir karşılık veriyor: " Hazreti Peygamber vergi tahsildarı olarak gelmedi. O hidayet rehberi, kılavuzu olarak gelmiştir.' Emevi anlayışı Sind valisinin anlayışı doğrultusunda gelişmiştir. Alman ilahiyatçı Hans Küng de bu meseleye bu şekilde parmak basar. Her fetih gönül fethi olmadığı gibi her fetih de toprak fethi değildir. İstibdatın kökleşmesiyle birlikte nasıl ki devletler sultanların özel mülkü haline gelmişse din de yine onların tasarruf alanı olmuştur.
Devamı: https://www.fikriyat.com/yazarlar/mustafa-ozcan/2020/06/10/bizans-cocuklari
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.