- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler
07 Kasım 2025- İstanbul16°C▼
- Ankara10°C
- İzmir14°C
- Konya8°C
- Sakarya14°C
- Şanlıurfa15°C
- Trabzon14°C
- Gaziantep13°C
MUSTAFA ÖZCAN'DAN: SARIKTAKİ MEHDİ İMASI!
Gençliğimde Berlin’de dolaştığım günlerde sarıklı bir imamın şanını duyardım. Bir gün metroda kendisiyle tanışma fırsatına erdim. Hiçbir şekilde mamul sarığını başından çıkarmıyordu.

*
Gerçekten de Tahir Kadri’nin çıkışının arkasındaki saikler neler? Birilerinin ajandasının bir parçası mı yoksa bizzat müteharrik mi? Öncelikli olarak Tahir Kadri’nin sırrını çözmek için kimliğine biraz yakından bakmak lazım. Bir arkadaş kendisinin Pakistan’da Brelvi hareketine mensup olduğunu söyledi. Gerçekten de konuşmalarında, Vehhabi ve Diyobendi fitnesinden bahsediyor. Onun Pakistan veya Afganistan Taliban’ına karşı olmasının arkasında yatan saiklerden birisi meşrep farklılığı olabilir. Bilindiği gibi Afganistan ve Pakistan ve Asya’nın bazı bölgelerinde, 1860’lı yıllarda Hindistan’da kurulan Diyobend Medresesi ve ekolü etkilidir. Taliban, Pakistan’a sığınan Afgan mültecilerinin çocuklarının Diyobend medreseleri tarafından eğitilmelerinin bir meyvesidir. Elbette Taliban’ın örgütlenmesinde o dönem Nasrallah Babar gibi yetkililerin de parmağı olduğu söylenir. 1990’lı yıllarda sanki Diyobend ekolü sırasını savdı ve Tahir Kadri ile birlikte sıra Brelvi cemaatine ve ekolüne geldi. Şeyhülislam olarak anılan Tahir Kadri anti şiddet şampiyonu. Demokrasi vurgusuyla birlikte terör aleyhinde bir tutum takınmış ve Taliban gibi hareketleri bir nevi yeni Haricilik akımı olarak görüyor. Demokrasi vurgusunda otoriter, totaliter ve hanedanlıkların yer olmadığını söylüyor. 11 Eylül sürecinde anti terör fetvasıyla ünlendi. Örgütlenmeye önem verdi ve Minhacü’l Kur’an tabelası altında 80 kadar ülkede örgütlendi. Bu açıdan Irak işgalinden sonra İngiltere’den gelerek sahaya inen Abdulmecid Hoi’nin tarzını hatırlatıyor. Lakin Hoi rakip Şiiler tarafından kutsal eşiklerden birisinde öldürüldü.
*
Siyasi çizgisi zikzaklarla dolu. Müşerref’in darbesine destek verdiği ileri sürülüyor. Kendisi de bir parti kurma denemesinde bulunmuş. Kadı Hüseyin Ahmet ile bir araya geldiği gibi Nevaz Şerif ve Benazır Butto ile de ilişkileri oldu. Şimdi Benazır Butto’nun çizgisinden gelen hükümeti hedef alması ve silkelemesi bu yüzden tuhaf karşılanıyor. Ezher’le ve Mısır Müftüsü Ali Cum’a ile yakın temas içinde olmuş. Pakistan yönetimi, Taliban’a karşı ılımlı İslam formülü ararken bir yüzüyle Türkiye’de imam hatip modeline diğer taraftan da Mısır’daki Ezher modeline bakıyor. Tahir Kadri ilmi olarak Ezher’le temas halinde olmasına mukabil Türk sarığı takıyor. Mısır sarığı veya el yapımı sarık takmıyor. Başında Türk tarzı mamül bir sarık taşıyor. Alışılmışın dışında bunu hiç başından indirmiyor. Bunun özel bir nedeni var mı? Tahir Kadri Diyobend veya Vehhabiler kadar Şiilere de karşı. Bununla birlikte, Ehl-i Beyt’e özel bir önem veriyor. Ahir zaman alametlerinden bahsediyor ve kıyametin eli kulağında olduğunu söylüyor. Ya da ahir zamanda yaşandığını söylüyor. Youtube kasetlerinde Mehdi ve ahir zaman meseleleriyle alâkalı çok sayıda konuşması var. İlk önce kendisini ben de antiterör fetvasından ve ardından kasetlerinden tanıdım. Urduca olarak kaleme aldığı ‘El Kavlu’l Muteber fi’l imam el Muntazar/ Beklenen İmam Konusunda Muteber Söz’ kitabında Mehdi’nin sarıklı olacağına dair bir habere yer veriyor. İmam Suyuti’nin El Havi Lilfetava adlı eserinden bir haber veya hadis naklediyor. İbni Ömer’den (R.A.) rivayet edilen bir hadiste: Yehrucu’l Mehdi ve ala resihi imametün feye’ti münadin yünadi haza’l Mehdi halifetullah fettebiuhu/ Mehdi başında sarığıyla çıkar ve bir tellal ve münadi çıkarak ‘bu Mehdi’dir ve Allah’ın halifesidir, ona tabi olun’ diye nida eder ( El Kavlu’l Muteber fi’l imam el Muntazar, s: 59) denilmektedir. Acaba başında sürekli sarık taşıması böyle bir iddiaya mukarın mıdır? Ya da sarıkta Mehdi iması var mı?
19.01.2013 Milli Gazete- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.