29 Nisan 2024
  • İstanbul15°C
  • Ankara21°C

OKUL KÜTÜPHANELERİ NASIL OLMALI?

Çocukların kitapla ilk ciddi ilişkiyi kurduğu okul kütüphanelerini özenle oluşturmak gerekli. Serdar Arslan yazdı.

Okul kütüphaneleri nasıl olmalı?

25 Kasım 2015 Çarşamba 15:49

Kütüphaneler, kitap ormanlarıdır. Kitabın kokusu yoğun olarak buralarda teneffüs edilir. Kitabın tadına çoğu defa buralarda varılır. Hal böyle iken kitaba ve okumaya olan muhabbetin mekânı olan kütüphaneleri özenle oluşturmak, kurarken her aşamada okuma zevkini esas almak oldukça önemlidir. Kültür ve Turizm Bakanlığı (Şehir) kütüphanelerinin son yıllarda hem fiziksel şartları hem de kitap varlığı açısından revize edilmesi bu noktada takdire şayan bir gelişme.

Ülkemiz açısından düşünüldüğünde çocukların kitapla ilk ciddi teması kurduğu yerler okul kütüphaneleri. Nitelik açısından olmazsa bile ilk defa sayıca fazla kitapla karşılaşılan, kitap kokusunun yoğun olarak alındığı yerler buralar. Okuma ve evde kütüphane oluşturma gayretimiz göz önüne alındığında, bu böyle. Okul kütüphanelerinin, fiziksel yapıları ve nitelikli eserler açısından donanımlı yerler olduğunu söylemek ise oldukça zor. Raflarını ansiklopedilerin doldurduğu okul kütüphaneleri, okuma odaklı bir yaklaşımdan çok araştırma odaklı bir yaklaşımla oluşturulmuş durumda. Ansiklopedilerin fonksiyonunu kütüphanelere konacak tek bir bilgisayarın yerine getirdiği düşünüldüğünde, bu tarz ansiklopedi yoğunluklu kütüphanelerin işlevselliğinin olmadığı ortaya çıkıyor. Peki, ne yapmalı, okul kütüphaneleri nasıl oluşturulmalı?

Okul kütüphanelerine yönelik toplu bir çaba yok

Öncelikle şunu ifade edelim: Okullarda hem fiziksel açıdan özenli hem de nitelikli eserlerle donatılmış kütüphaneler kurmaya yönelik genel bir çabanın varlığından bahsedemiyoruz. Okul kütüphaneleri daha çok Türkçe ve edebiyat öğretmenlerinin ya da okuma ilgisi yüksek idealist öğretmenlerin kişisel çabaları ile şekilleniyor. Dolayısı ile okullara kütüphane kurmak noktasındaki fikirlerimiz, tavsiyelerimiz bu öğretmenlerimize yönelik çağrılar olma özelliği taşıyor.

Okullarda dört başı mamur kütüphaneler olmazsa da hemen hemen tüm okullarda kütüphane olarak ayrılmış fiziksel mekânlar mevcut. Bu açıdan yer konusunda sıkıntı yaşanmayacaktır. Tabi öğrenci yoğunluğundan dolayı sınıfa dönüştürülmüş kütüphaneler de söz konusu olabilir. Bu durumu istisna sayalım.

Devamı: http://www.dunyabizim.com/Manset/22254/okul-kutuphaneleri-nasil-olmali.html

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.