- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler
PROF. DR. ÖMER ÖZYILMAZ: TÜRKİYE YÜZYILI’NIN EĞİTİMİNİ NASIL OLUŞTURURUZ -II-
Üst yapı çalışmalarına, eğitim sistemini daha verimli bir şekilde çalıştırma, aktif ve üret-ken hale getirme ile başlanması gerektiğine de inanmaktayız. Şimdi ona devam edelim.
31 Mayıs 2023 Çarşamba 11:11
A- Milli Eğitim Sistemini Daha Aktif, Etkin ve Üretken Hale Getirme Çalışmaları:
Milli Eğitim Bakanlığı ve bir bütün halinde eğitim sistemimiz, geçmişte ve bugün etkin, verimli ve üretken bir şekilde çalıştırılamamıştır. Bundan dolayı eğitim sistemimizin, Ülkemi-zin eğitimsel beklenti ve ihtiyaçlarına cevap veremediğini görmekte, bu durumdan şikâyetçi olmaktayız. Davamız ve Ülkemiz de bundan dolayı çok şey kaybetmektedir.
Aslında bütün sorunlarına ve sıkıntılarına rağmen, eğer MEB’deki ‘eğitim yönetimi so-runu’ çözülürse, bu eğitim sistemiyle, bundan çok daha verimli sonuçlar elde edilebileceği ka-naatindeyim. Bunun için birisi teorik, diğeri de pratik olmak üzere, iki koldan, paralel bir ça-lışma yapılması gerekir, diye düşünüyorum. Bu çalışmanın ilki:
1- Eğitim Sistemini Daha Aktif, Etkin ve Üretkjen Yapacak Teorik Çalışmalardır:
Özellikle üst ve orta düzey eğitim yöneticilerinin, çalışma yapmaları gereken iki alanları vardır. Bunların ilki bu konuyla ilgilidir. O da: Ülkedeki ya da okuldaki eğitim sisteminin teori ve pratiğinin süreç, prensip ve kurallarını en iyi şekilde uygulanmasını yönetmektir. Yönetici asıl bunu yönetmelidir. Bunun için gerekli planlar yapılır, uygulamaya konulur, uygulamada gerekli hassasiyetler, titizlikler gösterilir, uyarılar yapılır ve bu konular takip edilir. Konuyla ilgili olarak genelgeler ve bürokrasinin diğer enstrümanları devreye sokulur. Makaleler ve ki-taplar yazılır/ yazdırılır, konferanslar verilir/verdirilir, eksiklik olmaması için bütün çalışmalar dikkatle izlenir. Yöneticilerin, öğretmen, öğrenci ve diğer çalışanların dikkatleri bu konu üze-rine çekilir. Bütün bunlardan tek hedef güdülür. O da Ülkedeki ya da okuldaki eğitim sisteminin teori ve pratiğinin süreç, prensip ve kurallarının en iyi şekilde uygulanmasını sağlamaktır.
Devamı: https://www.maarifinsesi.com/turkiye-yuzyilinin-egitimini-nasil-olustururuz-ii/
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.