- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler
SELÇUK TÜRKYILMAZ: KUVA-YI MİLLİYE VE HAMAS
Dünyanın farklı bölgelerinden saygın entelektüeller ve siyasî aktörler başından beri İsrail’i kolonyal bir yapı olarak gördüler. Bu fikrin Türkiye’de kabul görmemesinin mutlaka bir açıklaması olmalı.
22 Nisan 2024 Pazartesi 11:10
Bu bağlamda İsrail’i niçin Yahudi ilahiyatı çerçevesine sıkıştırdığımızın cevabı ilgi çekici olacaktır. Örneğin Masonlukla ilgili çalışmalarıyla şöhret kazanmış ve tabiri caizse bu çalışmaların kazandırdığı şöhretin gölgesinde toplumsal, siyasî ve iktisadî alanda güç kazanmış kişi ve grupların İsrail’le ilişkisi herhâlde ilgi çekicidir. Bazı yaklaşım biçimlerinin coğrafyamızı ilgilendiren meselelerde gerçeklikle bağların kopmasına yol açtığını düşünebiliriz. Hâlbuki İsrail’in varlığıyla ilgili propagandalar Batı medeniyetinin ilericiliği, Doğu’nun ise geri kalmışlığı çerçevesinde çokça gündeme gelmişti. Sırf bu zıtlık dahi Batı kolonyalizminin devamına işaret etmeliydi. Gerçeklikten kopuşu fikrî hayatımız açısından önemli bir kusur olarak görmemiz gerekir.
Geçen hafta Sayın Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Türkiye’de Kuva-yı Milliye ne ise Hamas da işte odur” cümlesinin yeterince gündem oluşturmamasını da bahsi geçen kusur çerçevesinde ele almak gerekir. Eski bir hariciyeci “Kuva-yı Milliye’yi Hamas ile bir tutmak Cumhuriyet tarihine bir ihanettir” dedi. Gerçi Dışişleri Bakanı Hakan Fidan “Filistin’deki direniş giderek İsrail-Filistin arasındaki bir savaş olmaktan çıkıp, dünyada ezenlerle ezilenler arasında bir mücadele formu, hüviyeti taşımaya başlamıştır.” diyerek Sayın Erdoğan’ın Kuva-yı Milliye benzetmesine açıklık getirdi fakat tartışılan konunun yeterince anlaşılmadığı ortadadır. Özellikle eski hariciyecinin Erdoğan’ın ifadesinde yer alan hangi kavrama veya tanıma karşı çıktığı tam olarak belirlenmedi. Bu da bahsettiğimiz kusurların sonucudur. Kimi muhafazakârlık kimi de laiklik üzerinden öfkeleniyor.
Devamı: https://www.yenisafak.com/yazarlar/selcuk-turkyilmaz/kuva-yi-milliye-ve-hamas-4616332
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.