- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler

- İstanbul17°C▼
- Ankara11°C
- İzmir19°C
- Konya11°C
- Sakarya16°C
- Şanlıurfa18°C
- Trabzon18°C
- Gaziantep16°C
ŞUBAT 2022 DERGİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ-1
Şubat ayının ilk dergi inceleme yazısında Mustafa Uçurum; Şiar, Yolcu, Yitiksöz ve Genç Yürekler'i detaylı bir şekilde analiz ediyor.

03 Şubat 2022 Perşembe 15:52
Yitiksöz’de Sezai Karakoç Dosyası
9. sayısına ulaştı Yitiksöz dergisi. Dergilerimizdeki Sezai Karakoç yazıları dosya boyutunda devam ediyor. Bunu birkaç kez yazdım, burada da değinmiş olayım. Dergilerimizdeki Karakoç yazılarının yoğunluğu belki onun kaybettikten sonra biraz daha yoğunlaştı ama o aramızdayken de dergilerimizde adı eksik olmayan bir değerdi. Birilerinin çıkıp da bol keseden ahkam kesmelerine aldırmamak gerek. 2021 dergilerini TYB Yıllığı için değerlendirirken tekrar gördüm ki Karakoç aramızdayken de birçok derginin kapağında idi o. Neredeyse her dergide bir değini, alıntı, gönderme şeklinde onun adı vardı. Yani, yaşarken de değer verilen bir kıymetti Sezai Karakoç. Onu tekeline almaya çalışanların boş gürültülerine pek de aldırmamak gerekiyor.
Yitiksöz’ün 9. sayısında bir dosya boyutunda Sezai Karakoç yazıları bekliyor okurları. Ben altını çizdiğim satırları paylaşacağım.
Hayrettin Orhanoğlu- Anlamsızlık Algısında Bir Sezai Karakoç Şiiri: Ping-Pong Masası
Pingpong masası da varlık ve yokluk sahnesinde görünür âlemin sınırları içinde sınırlılığı ve bireyselliği temsil ederken hiç şüphesiz ilk bakışta zamansallığı ve mekânsallığı ile ön plandadır. Sezai Karakoç, bu bakışa ikinci bir boyut ekleyerek şiirin asıl vurgusunu ortaya koyar. Buna göre şiir, çift katmanlı anlam dünyasıyla oluşturulurken, yalnızca mesaj ya da yalnızca sanat için sanat ürünü olmaktan uzaklaşır.7 Hiç şüphesiz Karakoç, şiire şiir olarak bakmaktadır. Ancak kelimeler ve mısralar aracılığıyla eklenen bu ikinci boyutla onun şiiri ve şiir anlayışı, tek boyutla değerlendirilemeyecek kadar farklı bir noktaya ilerler. Çünkü şairin amacı, şiiri şiir olarak görmekle birlikte daha ötede “insanın özgürlüğünü ve bilgisini arttırmak”tır.
Devamı: https://www.dunyabizim.com/dergi/subat-2022-dergilerine-genel-bir-bakis-1-h45369.html
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.