- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler
TÜRKİYE KÜLTÜR VE SANAT YILLIĞI 1992
Türkiye Yazarlar Birliği'nin on birinci kitabı 1992 yılı Kültür Sanat Yıllığı, yıllık geleneğinin dokuzuncusu..
28 Nisan 2022 Perşembe 10:00
Yıllık, Ekonomi ve Siyaset, İslam Dünyası, Dinî Hayat, Kültür Hayatımız, Dilimiz, Deneme- Tenkit- İnceleme, Eğitim, Şiir, Hikâye, Roman, Seyirlik Sanatlar, Çocuk Edebiyatı, Türk Musikisi, Plastik Sanatlar ve Mimari, Mizah, Folklor, Radyo-Televizyon, Sinema, Basın, Dergiler, Yayın Hayatı, Nesillerin Mirası, Spor, Dış Politika, Olaylar-Kayıplar-Kuruluşlar-Ödüller, bölümlerinden müteşekkil.
Çıktığı 1992 yılı itibariyle Türkiye'deki en uzun soluklu ve tek yıllık olan Türkiye Yazarlar Birliği Kültür-Sanat Yıllığı, sunuşunda belirtildiği gibi, 'Kültürümüzün gönüllülerinin her şeye rağmen ondan vazgeçmeyecekleri' mesajıyla yola devam etmiş. Sunuşta, devletin eğitim adına yaptığı yatırımların, kültürün geliştirilmesi çalışmaları ile desteklenmediği noktası vurgulanmıştır. Bugün bu durum değişmiş olsa da daha çok yol katedilmesi gerektiği de ortadadır.
Yıllıkta, Ömer Demir'in hazırladığı 'kültür dünyamız' bölümü, Kemal Kahraman'ın hazırladığı dış politika bölümü, Ahmet Varol'un hazırladığı İslam Dünyası bölümü, Mustafa Kara'nın hazırladığı Dini Hayat bölümünden sonra Kültür ve Sanat hayatımızın dallarında yaşananlar yer almıştır.
Sinema bölümünü yazan Necip Tosun, Ayşe Şasa'dan bir alıntı ile yazısına başlamıştır. Ayşe Şasa'nın 'Türkiye'de resmi ideolojiyle, batıcılıkla kıran kırana bir hesaplaşmadan geçmeden yapılacak işlerin hiç bir sonuca varmayacağı' sözü, ile başlayan yazısında, Tosun, çok az sayıda (30'u ancak aşan ama 16'sı vizyona giren türk filmlerine rağmen, 184 yabancı film vizyona girmiş Türkiye'de) türk filmi içinde müslüman sinemacıların diğer sinemacılara göre fazla hasılat elde etmelerinin bazı çevreleri fazlasıyla rahatsız ettiğini yazmış. Dikkat çeken filmler arasında Ömer Kavur'un Gizli Yüz'ü ve Halit Refiğ'in İki Yabancı'sını da sayan Tosun, iki filmin de doğu-batı temalarına değindiğini ifade ediyor.
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.