- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler
 31 Ekim 2025
31 Ekim 2025- İstanbul18°C▼
- Ankara18°C
- İzmir21°C
- Konya21°C
- Sakarya22°C
- Şanlıurfa26°C
- Trabzon18°C
- Gaziantep25°C
TYB İZMİR ŞUBESİ’NDE 17 MART GÜNÜ DEĞİŞİM VE İSLÂM KONUŞULDU.
Fizan’dan Turan’a Değişim ve İslam, Tunus’ta bir gencin işporta tezgahına el konulması sonrasında kendisini yakmasıyla tetiklendiği varsayılan ve ‘Arap baharı’ olarak ta nitelendirilen değişim sürecinin ele alındığı konuşmada, ‘İslam ülkeleri’ ifadesi de

 Fizan’dan Turan’a Değişim ve İslam, Tunus’ta bir gencin işporta tezgahına el konulması sonrasında kendisini yakmasıyla tetiklendiği varsayılan ve ‘Arap baharı’ olarak ta nitelendirilen değişim sürecinin ele alındığı konuşmada, ‘İslam ülkeleri’ ifadesi de olmak üzere özellikle Şiilik-Sünnilik üzerinden değişimin değerlendirilmesinin imkanlılığı ele alınmıştır. Temel sorular sorulmuştur; Şiilik ve Sünniliğin kendi içinde muhalefeti olmaması temel problematik olarak ortaya konulmuştur. Tek tipçi, iktidar endeksli, yerel tepki ve yaklaşımların İslam dünyasında yarattığı tarihsel sancılar ele alınmıştır. Fizan ve Turan metaforik imgeleri üzerinden yaklaşık dokuz bin kilometrelik coğrafya üzerindeki mevcut sosyo-politik yaklaşımlar ve gösterilen tepkilerin değişimi kucaklama kapasiteleri değerlendirilmiştir. Değişim sürecindeki temel yaklaşımlar kategorize edilmiş, geleneksel İslami retorik ve zihniyetin büyük değişimler karşısındaki handikapları, 8-16 asır batı dünyası ile mukayeseli olarak değerlendirilmiştir. Magna-Carta, demokrasi, evrensel insan hakları, Avrupa birliği değerleri, Kopenhag kriterleri bağlamında İslam ülkelerinin yapması gereken zorunlu açılımlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak, ‘hilful-fudul-erdemliler birliği’ benzeri çok kısa, açık ve net ‘ortak üst ilkeler’ üzerinden yeni bir dayanışma ve işbirliği modeli önerilmiştir. Bu modelin imkanlılığı tartışmaya açılmıştır.
Fizan’dan Turan’a Değişim ve İslam, Tunus’ta bir gencin işporta tezgahına el konulması sonrasında kendisini yakmasıyla tetiklendiği varsayılan ve ‘Arap baharı’ olarak ta nitelendirilen değişim sürecinin ele alındığı konuşmada, ‘İslam ülkeleri’ ifadesi de olmak üzere özellikle Şiilik-Sünnilik üzerinden değişimin değerlendirilmesinin imkanlılığı ele alınmıştır. Temel sorular sorulmuştur; Şiilik ve Sünniliğin kendi içinde muhalefeti olmaması temel problematik olarak ortaya konulmuştur. Tek tipçi, iktidar endeksli, yerel tepki ve yaklaşımların İslam dünyasında yarattığı tarihsel sancılar ele alınmıştır. Fizan ve Turan metaforik imgeleri üzerinden yaklaşık dokuz bin kilometrelik coğrafya üzerindeki mevcut sosyo-politik yaklaşımlar ve gösterilen tepkilerin değişimi kucaklama kapasiteleri değerlendirilmiştir. Değişim sürecindeki temel yaklaşımlar kategorize edilmiş, geleneksel İslami retorik ve zihniyetin büyük değişimler karşısındaki handikapları, 8-16 asır batı dünyası ile mukayeseli olarak değerlendirilmiştir. Magna-Carta, demokrasi, evrensel insan hakları, Avrupa birliği değerleri, Kopenhag kriterleri bağlamında İslam ülkelerinin yapması gereken zorunlu açılımlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak, ‘hilful-fudul-erdemliler birliği’ benzeri çok kısa, açık ve net ‘ortak üst ilkeler’ üzerinden yeni bir dayanışma ve işbirliği modeli önerilmiştir. Bu modelin imkanlılığı tartışmaya açılmıştır.

- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.