08 Kasım 2025
  • İstanbul19°C
  • Ankara19°C
  • İzmir22°C
  • Konya18°C
  • Sakarya18°C
  • Şanlıurfa25°C
  • Trabzon17°C
  • Gaziantep21°C

'ÜSTAD' ALBÜMÜYLE NECİP FAZIL ŞİİRİNİN KAZANDIĞI ÜÇÜNCÜ BOYUT

Üstâd Necip Fazıl Kısakürek, Cumhuriyet şiirinin en güçlü kalemlerinden biridir.

'Üstad' albümüyle Necip Fazıl şiirinin kazandığı üçüncü boyut


Önce Üstâd'dan seçilen şiirlerde tam isabet var. Toplumu bütünüyle kuşatan insanî, ilâhî, millî ve cemiyetle ilgili duygularını ifade eden ve halka mal olmuş, dillere pelesenk olmuş şiirleri seçilmiş. "Kaldırımlar", "Sakarya Türküsü", "Canım İstanbul", "Anneciğim", "O Var" ve "Nakarat" şiirleri bunlardan bazıları. Nedim'den Yahya Kemal'e kadar İstanbul konusunda yazılan bütün duygu ve düşünceleri bir kristal zarafeti içinde yansıtan "Canım İstanbul" şiirinin en önemli öğelerinden olan İstanbul Türkçesini tasvir eden mısralara yer verilmemiş olmasını büyük bir eksiklik olarak görüyorum. Işılak, en azından konserlerinde bu mısraları şiir olarak okursa, bu eksiklik giderilmiş olur.
Sayın Işılak'a eşlik eden orkestranın da muhteşem olduğunu belirtmek istiyorum. Klasik enstrümanlarımızla Batı enstrümanlarının bir arada icra yapması, erkek saz sanatçıları yanında kadın saz sanatçılarının da yer alması ve birlikte icraları, Üstâd'ın şiirlerindeki zengin atmosferi yansıtan bir armoniyi ortaya çıkarmış. Şiirlerin bestesinde klasik Türk musikisi ve Türk sanat müziği formlarının kullanılmış olması şiirlerin iç dünyasına ve ruhuna uygun düşüyor.
Şiirlerin besteli haliyle icrasında da Işılak'ın başarılı olduğunu ifade etmek gerekir. Özellikle ses tonundaki iniş çıkışlarla, jest ve mimiklerle şiirin konusu ve manasında da Işılak'ı başarılı buldum. "Sakarya Türküsü" şiirinin bazı bölümlerinin besteli, bazı bölümlerinin ise şiir halinde sunulması da yerinde bir seçim. Çünkü bu kadar uzun bir şiirin tamamen besteli olarak söylenmesi sıkıcı olabilir ve şiirden murad edilen mesaj da tam olarak verilemeyebilirdi. Albümün tanıtımının yapıldığı galada Uğur Işılak'ın parçaların sunumundan önce yaptığı konuşmalar ve duruşu, Üstâd'ın şiirlerinde ifade etmek istediği duyguları ve mesajları çok iyi algıladığını ortaya koyuyordu.
Sonuç olarak diyebiliriz ki, Uğur Işılak'ın "Üstâd" albümü, ciddi ve başarılı bir çalışmadır. Sanıyorum bu çalışmasıyla on iki yaşında başlayan ve başarıyla devam eden sanat hayatı ayrı bir boyut kazanacaktır. Sanatçı, bu çalışmasıyla daha geniş kitlelere ulaşacak ve "Üstâd"ın şiirini daha yeni ve geniş çevrelere yayacaktır. Okuma özürlü bir toplumuz. Belki de Necip Fazıl'ın şiirlerini duymamış kişiler, bu albüm sayesinde merak edip şiirlerini okuma isteği duyacaklardır.
Bu albümle Necip Fazıl Kısakürek Üstâdımızın eserlerinin sunumu üçüncü bir boyut kazanmış oluyor. Kitap olarak ve dijital ortamda okunan, "CD"lerde dinlenen şiirler, Işıldak'ın bestesi ve icrası ile müzik sahasında da dinlenecektir.
Sayın Uğur Işılak'ı ve ekibini, şiirin ve müziğin düzey kaybettiği bu ortamda bizi bir defa daha Üstâd'la buluşturdukları için kutluyorum.

Haber: Dr. Sakin Öner, Zaman 11.07.2012

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.