- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler
03 Kasım 2025- İstanbul19°C▼
- Ankara17°C
- İzmir23°C
- Konya18°C
- Sakarya19°C
- Şanlıurfa26°C
- Trabzon17°C
- Gaziantep25°C
YAĞMUR ATSIZ'DAN: ORTAŞARK’DA ESKİ HESABLAR
Politikada mutlak ve ebedî doğrular yokdur. Belirli bir zaman diliminde ve belirli şartlar altında, yine belirli bir yerde fevkalâde doğru olan bir kural/görüş/faaliyet vs.

Politikada mutlak ve ebedî doğrular yokdur.
Belirli bir zaman diliminde ve belirli şartlar altında, yine belirli bir yerde fevkalâde doğru olan bir kural/görüş/faaliyet vs.; bunlar tamâmen yâhut kısmen değişikliğe uğrayınca/uğrarsa artık o özelliğini kaybedebilir.
Bu durum, savaş veyâ barış gibi ana kavramlar için dahî geçerlidir.
Savaş kötüdür; barış iyidir demesine deriz şakır şakır ama acabâ her savaş yâhut her barış iyi midir?
Bir düşününüz bakalım...
Gördünüz mü?
İşte ben de zâten onu söylüyorum.
Fevkalâde güzel ve çarpıcı bir giriş oldu; bakalım gerisini de getirebilecek miyim?
Deneyelim!
Ne demişdik?
Evet, politikada mutlak ve ebedî doğrular yokdur; evet, bunlar zemîne ve zamâna göre değişime uğrayabilirler ama o zemin ve zamânı da keyfimize göre tanımlayamayız.
Meselâ muhâlefetdeyken bir türlü konuşup iktidâra geçince onun aksini söylemeyi, gerçek anlamda zemin ve zaman değişikliği olarak kabûl edemeyiz.
Benim bundan kasdım, objektif bağlamda zemin ve zaman değişikliğidir.
Yazının devamı için: http://haber.stargazete.com/yazar/ortasarkda-eski-hesablar/yazi-889170
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.