- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler

- İstanbul19°C▼
- Ankara16°C
- İzmir18°C
- Konya17°C
- Sakarya19°C
- Şanlıurfa24°C
- Trabzon19°C
- Gaziantep22°C
YANLIŞI YANLIŞ YAPMAK YA DA TÖRELİ EĞİTİM
Ailede, toplumda ve devlet düzeyinde eğitim, dünya görüşlerimizin etkileşimli bir parçasıdır. Nasıl bir aile isek, nasıl bir toplum isek nasıl bir yönetim isek öyle eğitiliyoruzdur.

29 Haziran 2021 Salı 14:01
Şöyle ya da böyle eğitildiğimiz için şu ya da bu aile, toplum ya da ülke oluyoruzdur. Günümüz koşullarında bakıldığında eğitim konusunda üç temel eleştiri cephesinin varlığından söz edilebilir. İkisi daha çok dünya görüşüne ilişkindir diğeri ise tuhaf bir şekilde ayrışan bu iki cephenin ortaklaşa konumlandığı bir eleştiri boyutudur.
Bu üç eleştiri cephesinden ilki eğitim anlayışımızın ve eğitim sistemimizin yeterince modern, ilerici, Batılı ya da çağdaş olamadığını savunmaktadır. İkinci cephe ise eğitimimizin modernleşme, Batılılaşma ve çağdaşlaşma nedeniyle pek de iyi bir durumda olmadığına inanır. Tuhaf olarak adlandırdığımız üçüncü cephede ise ilk iki cephedekiler bir araya gelerek eleştirilerini dile getirmektedirler. Buradaki eleştiri ise eğitim anlayışımızın, sistemimizin ve uygulamalarımızın 21.yy becerilerini hakkıyla kazandıramadığı, teknolojik dönüşümlere yeterince ayak uyduramadığı, öğrencilerimizi uluslararası testlerde üst sıralara taşıyamadığı, adam gibi yabancı dil öğretemediği, 7’den 70’e herkese kodlamadır, robot yapmadır, yapay zekâdır nasıl olup da belletilemediği, geleceğin moda olacak meslekleri için nitelikli işgücü hazırlanamadığı gibi can alıcı konulara odaklanmaktadır. İlk iki cephedekiler örtülü bir uzlaşma ile çok farklı yollardan aynı hedefe gitmek ister gibidirler. İlk grup olabildiğince çağdaş bir eğitimle 21.yy becerilerini hedeflerken ikinci grup da olabildiğince geleneksel ya da muhafazakâr bir eğitimle 21.yy becerilerini ve PISA’larda üst sıralarda yer almayı amaçlamaktadır. Açıkça görünen odur ki ilk grup kendi içinde bir tutarlılığa sahiptir. İkinci grup ise son birkaç yüz yıldır batılı olmayan bütün toplumlarda deneyimlenen bir tür çaresizliği yansıtmaktadır. Çünkü Modernleşme ile dünyaya yeni bir anlayış sunan Batılı toplumların cezbedici ilerleyişi diğer toplumlara peşlerinden sürüklenmenin dışında bir seçenek bırakmamıştı. Oldukça karmaşık bir süreç boyunca ortaya çıkan mücadele, bilimsel ve teknolojik gelişmenin ve ekonomik kalkınmanın nimetlerinin çekiciliği ile harmanlandıkça geleneksel değerler ve dünya görüşleri giderek söylemde kalan ve tatlı, sarhoş edici bir nostaljiye hizmet etmekten başka bir işlevi kalmayan hatıralara dönüşmekten kendini alamamıştır.
Devamı: https://www.maarifinsesi.com/2021/06/29/yanlisi-yanlis-yapmak-ya-da-toreli-egitim/
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.