28 Nisan 2024
  • İstanbul14°C
  • Ankara17°C

YKS VERİLERİ, SORUMLULUK SAVMAK VEYA KAPANI TAHKİM ETMEK

Anlık ve hararetli tartışmalara dikkat etmekte fayda var. Ya iş işten geçtiği için suçluluk psikolojisiyle yapılıyordur veya meseleyle gerçek anlamda yüzleşmemek için sorumluluk savan bir vaveyla kopartılıyordur.

YKS verileri, sorumluluk savmak veya kapanı tahkim etmek

31 Temmuz 2021 Cumartesi 13:46

Bu tip tartışmaların bir anlamda toplumsal karakterimize dönüştüğü çok da bilinmeyen birşey değil. Bu anlamda kendi kendimize ettiğimiz kötülüğün bugüne kadar hiçbir düşman tarafından yapılmadığını söylersek yeridir. Bu tip tartışmalarımızın belki de en muşahhas örneğini eğitim alanında görüyoruz. Bir iki gündür YKS verileri üzerinden yürütülen kamusal tartışmanın en önemli özelliği yaklaşımı, tarzı, usulü ve üslubuyla sorumluluk savıcı olmasıdır. Tartışmanın içeriğine dair pek bir şey söylemenin gereği yok. Zira YKS verileri ortada. Herhangi bir izahı gerektirmeyecek şekilde ortada. Üstelik verilerde dramatik bir değişiklik de söz konusu değil. MEB ve ÖSYM’nin merkezi sınav verileri dikkate alındığında sistematik bir başarısızlığın ve devam ede gelen istikrarlı bir düzeyin olduğu rahatlıkla görülecektir. Salgın sürecinin özgül koşullarından kaynaklanan ve rahatlıkla da anlaşılabilen verileri sanki eğitim tarihimizin parlak tarihinde görülmemiş bir sonuç gibi ele almanın ve bu tarz bir şaşkınlık hali içerisinde değerlendirmenin sorumluluk savmaktan, gerçeklikle yüzleşmekten kaçınmak dışında bir anlamı olabilir mi?

Devamı: https://www.maarifinsesi.com/2021/07/30/yks-verileri-sorumluluk-savmak-veya-kapani-tahkim-etmek/

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.