- Hakkımızda
- TYB Ödülleri
- Genç Yazarlar Kurultayı
- Kitaplık
- Ahlâk Şûrası
- Yazar Okulu
- Mehmet Âkif Ersoy
- Türkçe Şûrası
- Milletlerarası Şehir Tarihi Yazarları Kongresi
- Yayınlar
- Söyleşi
- Şube Haberleri
- Salgın Edebiyatı
- Haberler
- Şiir Şölenleri
- Mesnevi Okumaları
- Kültür & Sanat Haberleri
- Kültür Kervanı
- Kırklar Meclisi
- Duyurular
- Biyografiler
27 Ekim 2025- İstanbul17°C▼
- Ankara9°C
- İzmir17°C
- Konya13°C
- Sakarya16°C
- Şanlıurfa19°C
- Trabzon16°C
- Gaziantep15°C
YÖNETMEN NAZİF TUNÇ TYB İSTANBUL’A KONUK OLDU

27 Nisan 2023 Perşembe 16:24
TYB İstanbul Şubesinde yapımcı ve yönetmen Nazif Tunç bir şöyleşi gerçekleştirildi. Funda Özsoy E. ve Oğuz Akyol’un moderatörlüğünü yaptığı söyleşide Nazif Tunç, sinema ile tanışmasını ve geçmişten günümüze sinemanın gelişimini anlattı.
Edebiyatın sinemayı beslediğini söyleyen Nazif Tunç, aslında sinemanın diğer bütün sanatlardan beslenmeye müsait olduğunun da altını çizdi. Ancak bir edebi metni sinemaya uyarlarken bazı sıkıntıların da yaşanabileceğini, metnin hiç değiştirilmeden sinemaya aktarılmasının veya bir televizyon filmine dönüştürülmesinin neredeyse imkansız olduğunu söylerken; bu konu üzerine Necati Cumalı’nın Susuz Yaz isimli hikayesinden hareketle Metin Erksan’ın 1963 yılında çektiği ve Berlin Uluslararası Film Festivali’nde Altın Ayı ödülünü de alan filmini örnek gösteren Nazif Tunç, bu filmin çekiminde hikayeye sadık kalınmadığı için yazarı ile yönetmenin arasının açıldığını ve bu gönül kırgınlığının ölümlerine kadar devam ettiğini üzülerek belirtti.

Metni ile o metinden hareketle çekilen filmin birebir örtüştüğü ender eserlerden birinin ise Neçip Fazıl’ın Reis Bey isimli eseri olduğunu belirten Nazif Tunç, kendisinin de aslında sinemaya radyo senaryoları yazarak adımını attığını, Türk edebiyatının en güçlü kalemlerinden Tarık Buğra’nın Kuruluş Osmancık romanını televizyon filmi yapmak üzer senaryolaştırırken onun asistanlığını yaptığını, bu tecrübenin hayatının dönüm noktalarından biri olduğunu söyledi. Nazif Tunç, söyleşi sırasında Sinema filmi çekmek ile dizi film çekmek arasındaki farklılıkların, sinema filmi çekerken yaşanan maddi sıkıtıların, tektik zorlukların da altını çizdi.

Ayrıca 2019 yılında çekilen ve ESKADER ödülün de alan son sinema filmi Karınca’yı çekerken Sadi’nin Bostan kitabındaki bir hikayeden yola çıktığını söyleyen yönetmen; televizyon dizisi veya sinema filmi olsun, her filminde efsanelerden, Kur’an’daki kıssalardan ve hadislerden de yararlanmayı sevdiğini, böylece Ahmet Yesevi’nin Anadolu topraklarına yaydığı hikmet geleneğini filmlerinde yaşatmaya çalıştığını belirtti.
Söyleşinin sonunda konukların sorularını cevaplayan Nazif Tunç’a, Türkiye Yazarlar Birliği İstanbul Şubesi Başkanı Mahmut Bıyıklı tarafından bir teşekkür plaketi sunuldu.

- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.