• İstanbul 11 °C
  • Ankara 18 °C

Mustafa Özcan: Eğitimin kimyası sevgi ve saygıdır

Mustafa Özcan: Eğitimin kimyası sevgi ve saygıdır
Sevgi bir iksirdir ve amaçlarınıza köprü olur, köprü kurar. Sevmediğiniz bir eğitim dalına veya branşına odaklanamazsınız.

Genellikle branştan nefret öğretmenlerden kaynaklanır. Bir de aşamaları atlamakla alakalıdır.  Eğitim basitten mürekkebe doğru şekillenmelidir. Mürekkepten basite eğitim ise öğrenciyi köreltir.

 Branşın iyisi kötüsü yoktur, sunuş biçimi vardır. Mahir aşçı bütün yemekleri sevdirir.  Malzeme kadar onu işleyen de önemlidir.  Maharet ikisini aynı potada buluşturabilmektir. Her yemeğin kötü yapılışı olduğu gibi iyi yapılışı da vardır. İyi bir aşçıya düşmüşseniz yemek seçmezsiniz.  O size hepsini beğendirebilir, sevdirebilir.  Dolayısıyla dersi sevdiren de öğretmendir.  Bu itibarla tahsilde sevgi birinci derecede önemlidir ve bunu engelleyen, aracı ve tali unsurlar vardır. Bunların başında dersi veya branşı iyi anlamadığı için iyi anlatamayan ve branşı kavrayamayan muallim gelir.  Bazen de mizaç devreye girer ve öğretmen huysuz olduğu için anlatmakla yükümlü olduğu dersi kavrasa bile öğrenci ile ders arasında köprü yerine duvar olur.  Öğrenci ile ders arasında set olur.  Öğretmenler bazen dersten nefret ettirdikleri gibi aynı zamanda öğrenci de öğretmenini sevemezse ondan yararlanamaz. Kısaca sevgi köprüsü karşılıklı yani iki ayaklı olmalıdır.  Dersi sevememesi öğrenciye perde olur.  Bu durumda dersi kaynatır ya da aklı dağınıktır ve başka alanlara kayar. Yapılan derse odaklanma sorunu çeker.  Keza öğretmene hürmet etmemesi ve saygı duymaması da derse ilgiyi azaltır. Öğretmen nedeniyle derse yeteri kadar odaklanamaz. Sevgi yerine nefret iklimi egemen olur ve öğretmenden nefret eden bir talebe kendisini onun dersine veremez ve anlattıklarından yararlanamaz.  Bu itibarla sevgi ve hürmet derslerin anlaşılmasında bir iksirdir, anahtardır.  Öyle ise eğitimin kimyası sevgi ve saygıdır. Bu nedenle talebe dersi sevmeli öğretmenler de kendisini sevdirmelidir.  Elbette öğrenci de öğretmeninin nefretini çekecek davranışlardan uzak durmalıdır.  Demek ki müspet ve olumlu davranışlar eğitimin seviye ve kalitesinin artmasına vesile olur, katkı sağlar. Tersini düşünmek mümkün değildir.  Karşılıklı müspet davranışlar çift ayaklı köprü kurulmasına imkan verecek ve talebeye saygı telkin edecektir.   Aksi takdirde öğrenci derse odaklanamaz.  Öğretmenden yararlanmak yerine onunla alay etmenin yollarını arar.  İlişkilere müspet davranış yerine negatif ilişki atmosferi hakim olur. Sevgisizlik bazen tek yanlı da olmayabilir. Karşılıklı düzeyde gelişir.

Devamı: https://www.maarifinsesi.com/egitimin-kimyasi-sevgi-ve-saygidir/

Bu haber toplam 45 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim