Günümüzde, son derece karmaşık bir ilişkiler ağına tabi olarak endüstrileşen kültür faaliyetlerinin bir alt sektörü haline getirilen kitap yayıncılığında sermaye gücünün, kurumlaşmanın, profesyonelleşmenin... zorunluluğundan sıkça dem vuruyor olsak da, toplumu doğru dönüştürme, kimliklenme, siyasi bilinç kazandırma, milli ve manevi değerlere sahip çıkma... esasında bidayetinden beri bir misyon olarak yaşatıla gelen yayıncılık gayretinin henüz sonlanmamış olmasından da içten içe sevinç duyuyoruz.
Öte yandan, bu çelişkili ve dolayısıyla çatılmalı yaklaşımımız, büyük medya gruplarına ve bankalara ait, yani büyük sermaye gücüne sahip oldukları halde, entelektüel planda hiçbir karşılığa sahip bulunmayan yayınevlerinin yok hükmündeki varlıklarıyla tahkim edildiğinden, kitap yayıncılığının son tahlilde halen kültürel bir kanona, yukarıda zikrettiğimiz şekliyle bir misyona mensup insanlar tarafından yürütülmelerinin gerekliliğine dair kanaatlerimiz de daha haklı, daha meşru bir hale geliyor.
Devamı: https://www.yenisafak.com/yazarlar/omerlekesiz/kitaplarla-dusunceye-ve-edebiyata-yon-vermek-2057399
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.