Belli bir güzelli barındırmayan yapılar, o çevrede yaşayan insanın güzellik anlayışını olumsuz olarak etkilediği gibi, tersi bir durumda, insanın zevkini yüceltir.
Bu tür etkileri, “sessiz eğitim” olarak telakki etmek mümkündür. Modern dünyanın daraltılmış eğitiminin, öğrenmeyi, öğretmen gibi birkaç kişiyle sınırlaması, sessiz eğitimin olmadığı anlamına gelmez.
Öte yandan insan, mekânı (mekânını) belirler. Çünkü insan, içindeki ruh halinden kaçamaz. Yapıp ettikleri, halinin aynasıdır. Bugün çirkin bir çevrede yaşıyorsak, bu çirkin bir toplum olduğumuzdan dolayıdır. Bu nedenle güzel mimarilerimiz olması için, güzel insanımızın olması gerekir.
Misal, bundan 300 yıl önceki İstanbul’la şimdiki İstanbul arasında ne fark varsa, 300 yıl önceki insanla bugünkü insan arasında da benzer fark var demektir
Toplum gelenekleriyle yaşar.
Gelenekleri olan toplumlar, güçlü toplumlar; geleneği olmayan toplumlar ise sağlıksız toplumlardır. Özellikle eğitim yapılarında uyulması gereken temel ölçütün, tarihi bir geleneği sürdürmesi esas olandır.
Maalesef bizde uzun süreden beri gelen “modern” yapılar inşa etme, bir tutku halini almış durumdadır. Bu nedenle geleneksel olandan uzaklaşma, modernlik olarak sürdürülmektedir.
Devamı: https://turkegitimtv.com/author/ismailaydogan/okul-binalarinda-guzellik-sorunu/
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.