Ufuk Coşkun: Eski Türkiye’nin eğitim kanunları revize edilmeli

Ufuk Coşkun: Eski Türkiye’nin eğitim kanunları revize edilmeli
Öğrenciler İslam bilginleriyle tanışmalılar;

Türkiye’nin eğitimde köklü bir değişikliğe gitmesi gerekiyor.  Çocuklarımız 90 yıldır kendilerinden uzaklaştırılan, yabancılaştırılan İslam bilginleriyle, filozoflarıyla, sanat ve edebiyat insanlarıyla artık tanışmalıdırlar. Cabir bin Hayyan’ı, Hazini’yi, Birunu’yi, Farabi’yi, İbn Sina’yı, Fahreddin Razi’yi, İbn-i Heysem’i,  Nasirüddin Tusi ‘yi, Mevlana’yı, Ali Mevsili’yi,El Cezeri’yi ve daha birçok ilim-irfan sahibi insanlarımızın değerleriyle, fikirleriyle artık tanışmalıdırlar. Çocuklarımızın Medrese denilince aklına tarih kitaplarında anlatıldığı gibi eli sopalı çocuk düşmanı hocalar gelmemelidir.  Dönemin hem ilim dilinin inşasında hem de millet olma bilincinin aşılanmasında çok mühim vazifeler üstlenen, Bağdat, Harran, Endülüs, Kuzey Afrika ve Doğu Fırat gibi ilim merkezleri ve Maragha, Bağdat, Kurtuba Semerkant gibi bilim ve teknoloji merkezleri gelmelidir. Yeni eğitim bunun için çok gerekli mühim. Öğrencilerimiz de bu bakımdan çok kıymetli bir değere sahip.

Kısacası farklı algı, ilgi ve kabiliyetlere sahip milyonlarca öğrencinin hayata özgürce bakabilmesine imkân sağlayan, ülkesini her alanda geliştirmeye şevkli ahlak, vicdan ve onur sahibi bireyler yetiştirmek bugünkü eğitimin temel hedefi olmalıdır.  Diğer taraftan mevcut ideolojik eğitim sistemi ne yazık ki çocuklara yaşamları adına önemli kararlar alma fırsatı da sunamıyor. J.Taylor Gatto’nun da ifadesiyle, tek modelli, tek bir anlayışı dayatan, katı bir disiplinle işlev gören okullar, çocuklarımızın toplumda herhangi bir biçimde etkin rol oynamalarına mani oluyor. Ve bunu yaparak onların olgun bir yetişkin olmalarını da engellemiş oluyoruz. Bu bakımdan çocukların ve ebeveynlerin tercihlerini de dikkate alan alternatif yapılar/modeller inşa edilmelidir. Kısacası bizim oturup evvela bireye tek tip bir ideoloji enjekte eden ve temel hedefi çocuklarımızı medeniyet bilincinden kopartan eğitim yapısını ivedilikle gündemimize almamamız icap ediyor.

Eski Türkiye’nin eğitim kanunları revize edilmeli

Bugün Türkiye’de eğitim özgürlüğünü tıkayan en büyük engel tek parti döneminin ürettiği tek tipçi zihniyet ve bu zihniyet çerçevesinde tanzim edilmiş kanun ve yönetmeliklerdir. Her darbe döneminde yinelenen bu zihniyet son yıllarda her ne kadar kırılmaya çalışılsa da hala eksikliklerimiz var. Örneğin mevcut 1982 Anayasası’nın eğitim ve öğretim hakkını tanzim eden 42. Maddesi, keza 1739 Sayılı MEB Temel Kanunu, başta İnkılâp Tarihi dersleri olmak üzere neredeyse tüm derslerde resmi ideolojinin ağırlıklı olarak verilmesi gibi.

Devamı: https://www.maarifinsesi.com/eski-turkiyenin-egitim-kanunlari-revize-edilmeli/

Bu haber toplam 90 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim