• İstanbul 25 °C
  • Ankara 21 °C
  • İzmir 25 °C
  • Konya 22 °C
  • Sakarya 22 °C
  • Şanlıurfa 26 °C
  • Trabzon 22 °C
  • Gaziantep 24 °C
  • Bolu 12 °C
  • Bursa 21 °C

Vahdettin İnce: Bu bayram benim

Vahdettin İnce: Bu bayram benim

Hatırlarsanız önceki yazımızda, Batının devşirdiği bazı kimselerin Kurban olgusunu "ilkel insanın doğal felaketleri, tanrıların öfkesine bağladığından, dolayısıyla tanrıların öfkelerini yatıştırmak için onlara kurban sunma gereği duymasından doğmuş ilkel ve vahşi bir ritüeldir" diye açıkladıklarını söylemiştik. Kurban gibi muazzam etkisi bulunan, toplumsal hayatı yakınlaşma, yakınlık kurma ekseninde harekete geçiren, bireyden, topluma doğru somut bir akrabalığın oluşmasını sağlayarak herkesi, her şeyi Allah'a bağlayan bir ibadete ilişkin bu basit, hatta çocuksu yorum, aslında batı medeniyetinin bütün doğal fenomenlere getirdiği izah biçiminde, sosyolojik olgulara ilişkin yorumlarında, tarihin akışını ve dinin ortaya çıkışını güya temellendirme yönteminde görülmektedir. O açıdan denebilir ki bütün entelektüel söylemine, çarpıcı kavramlarla zihinleri tutsak eden cazibesine, kendisini insanlığın binlerce yıllık tecrübesinin imbiğinden süzülmüş son sosyolojik aşaması olarak dayatmasına rağmen, Batı medeniyeti, insanlığın saf, yalın ve fıtri ilk çocukluk evresinden hemen sonraki düşünmeye, etrafını fark etmeye başlamış ama henüz temyiz çağına ulaşmamış, eğriyi doğruyu ayırt edememiş bulanık çocukluk evresine tekabül etmektedir. Yani Batı medeniyeti, insanlığın ulaştığı son aşama olmak şöyle dursun, değerler ve düşünme açısından bir geriye dönüşü (irtica) temsil etmektedir. "Çocuğun doğar doğmaz annesinin memesini emmesini cinsel bir dürtüye" bağlayacak kadar gericidir batı, insanlık açısından ölümcül bir sapkınlıktır. Sırf Batı medeniyetine özgü bir durum da değil bu. İlahi vahiyden habersiz veya ilahi vahiy ile arasına mesafe koymuş bütün toplumlarda, medeniyetlerde bu gayri mümeyyiz çiğliği, çocuksuluğu, zihin bulanıklığını görebiliriz.

Devamı: https://www.star.com.tr/yazar/bu-bayram-benim-yazi-2019596/

Bu haber toplam 336 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim