
Cezbede Bir Narsist / Vural Kaya
Vural Kaya’nın ikinci şiir kitabı Cezbede Bir Narsist, Ebabil Yayınları’ndan çıktı. İlk kitabına nazaran anlatı payının iyice azaldığı Cezbede Bir Narsist, Kaya’nın uzun şiirdeki başarısını da ortaya koyan bir kitap. Kaya gibi sağlam şiirlerin yer aldığı Cezbede Bir Narsist’te yoğun bir dış dünya vurgusu var. Narsistin cezbesi diyebileceğimiz bu vurgunun yoğunluğu Kaya’nın ikinci kitabında temel yönelim.
Dış dünyaya yoğunlaşmanın getirdiği analiz ve ayrıntıcılıkla derinleşen Narsist, yetenek yetenektir, cümlesinin somut kanıtı olarak karşınızda.
64 sayfa, 14 TL
Talimatlar / Evren Kuçlu
Evren Kuçlu’nun ikinci şiir kitabı Talimatlar, Ebabil Yayınları’ndan çıktı. Şiirde müziği düzyazılaşmaya karşı bir set olarak inşa eden Kuçlu’nun ritmik yapısı Talimatlar’la mükemmelleşme sürecine giriyor. “Çok sert” bir toplumsal hayat eleştirisi sunan Talimatlar şiire üst seviyeden başlayan bir şairin emin adımlarla ilerleyişine şahitlik ediyor.
Evren Kuçlu, ikinci kitabı Talimatlar’la daha büyük ve daha bütüncül bir dünya kuruyor. İlk kitabıyla gerçek bir yetenek olduğunu ispatlayan Kuçlu, ikinci kitabıyla şiirdeki ısrarını ortaya koyuyor.
64 sayfa, 14 TL
İronika / Özgür Ballı
Karagöz, Heves ve Aşkar’da yayımlanan şiirleriyle “teneffüs”ten dönen Özgür Ballı hayatımızda ters giden noktaları ironinin süzgecinden geçiriyor. Lirizm ve ironiyle harmanlanan işlek konuşma dili şiirimizin umut bağlayacağı bir şairi haber veriyor.
Özgür Ballı’nın ilk kitabı İronika, Ebabil Yayınları’ndan çıktı. Büyük acıları, büyük umutları tebessümle ortaya koyan İronika, sizi bir şairin bakış açısıyla etrafınızda akıp giden hayatı sorgulamaya çağırıyor.
48 sayfa, 12 TL
Kemik Yasası / Emre Öztürk
Pırıl pırıl bir ilk kitap. Karagöz’de yayımlanan şiirleriyle okuyucunun dikkatini çeken Emre Öztürk’ün ilk kitabı Kemik Yasası, Ebabil Yayınları’ndan çıktı. Kemik Yasası’yla şiirini bir forma kavuşturma yolunda ciddi bir adım atan Öztürk sahip olduğu yetenekle neye el atsa başaracak düşüncesi uyandıran bir şair. Heceyle yazabiliyor, dörtlük ve beyit düzeni kurabiliyor. Heceyle yazarken ve beyit düzeni kurarken bütünüyle modern kalabiliyor. Tek tehlikesi sahip olduğu rahat söyleyiş.
Neşenin içindeki trajik, varoluşunu kavrayıştaki endişe onu bir ıssızlığa uğratıyor. Cahit Zarifoğlu’na yetenek dolu göndermeler yapan Emre Öztürk, imgeye özel bir önem veriyor. Konuşma dilindeki işlekliğin içinde eritmeye çalıştığı imge patlamalarını denetim altına aldıkça Türk şiirinin istediği türden bir şiir kuracak.
64 sayfa, 14 TL


































Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.