Üzeyir İlbak, "Türkçeye Çağrı" başlıklı giriş yazısında Türkçenin dünden bugüne tarihî serüvenini ana hatlarıyla aktararak; "Türkçenin yeniden kültür, medeniyet ve ilim dili olarak temayüz etmesi ve Türkçe düşünerek yazanların yeterli kelime ve kavramla yazabilmeleri için ilköğretimin ikinci kademesinden başlayarak öğrencilere Osmanlı Türkçesini öğretmek zorundayız." diyor.
Dil ve Edebiyat'ın 187. sayısındaki -Temmuz 2024- metinler şu şekilde sıralanıyor:
Türkçeye Çağrı -giriş yazısı- • Üzeyir İlbak
Kısa Saç -şiir- • Zeynep Yıldırım
Koşusu Yarım Kalmış Atlar -şiir- • Mehmet Baş
Mâlihülyâ -şiir- • İlhan Kurt
Bildim -şiir- • Kübra Okudan Apaydın
Alafranga Bir Köz Tutuşturdular Ellerimize -şiir- • Emre Aslan
Martıların Senfonisi -2 -şiir- • Abdurrahman Adıyan
Vicdan -şiir- • Salih Yalçın
Sufeyra -şiir- • Musa Yaşaroğlu
Hırçın Deniz -şiir- • Hatice Atmaca
Yokluk ve Varlık -şiir- • Zafer Acar
İnsan ve Sanat • Ertuğrul Aydın
Ayrı mı Yoksa Bitişik mi Yazılmalı: "Da"lar ve "De"lerin Yazım Sorunu • Ekrem Sakar
Sözü Güzelleştirmenin Yolları: Hüsn-i Ta'lîl • İsmail Güleç
Ethem Baran -söyleşi • Leyla Yıldız
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.