• İstanbul 17 °C
  • Ankara 14 °C
  • İzmir 19 °C
  • Konya 13 °C
  • Sakarya 16 °C
  • Şanlıurfa 21 °C
  • Trabzon 18 °C
  • Gaziantep 18 °C
  • Bolu 12 °C
  • Bursa 17 °C

Müfredâta sızma çabaları

Ahmet Tâlib ÇELEN

Bundan önceki yazımızda Millî Eğitim Bakanlığı’nın (yâni Yusuf Tekin Hoca’nın) “Türkiye Yüzyılı Maârif Modeli” başlığı altında yaptığı müfredâttaki iyileştirmeleri yeterli bulmasak da desteklediğimizi ama eğitim sistemimizin millîleşmesinin önündeki en büyük engelin kötü müfredât değil, gayr-i millî öğretmen kadrosu olduğunu söylemiştik. Müfredât da elbette mühimdir ama onu talebeye iletecek olan öğretmendir. Dolayısıyla müfredâta son şeklini sınıftaki öğretmen verir ve o öğretmenin ideolojisi, inancı-inançsızlığı, kültürü, ahlâkı o müfredâta bulaşır. Hangi müfredâtı getirirseniz getirin netîce olarak talebeye ulaşacak olan öğretmenin ideolojisi, inancı/inançsızlığı, ahlâkıdır. Geçen haftaki yazımızda bunun çarpıcı bir misâlini vermiştik. Merhum hocamız Durmuş Ali Taşçı, bir dostunun lise talebesi kızıyla arasında geçen bir konuşmayı anlattığı yazısıyla meseleyi çok net bir şekilde ortaya koymuş. 

Şimdi bir haber paylaşacağım. Milletimizin hayrına olmayan bir kısım inanç ve ideolojiler “iyi müfredat”ın içine nasıl sızıyorlar dikkat ediniz. 

Devamı: https://www.yeniakit.com.tr/yazarlar/ahmet-talib-celen/mufredatasizma-cabalari-50223.html

Bu yazı toplam 15 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim