Bununla birlikte sosyal medya bugün adeta bir değersizleşme ve değersizleştirme zeminine dönüşmüş durumdadır. Hiçbir değer ve normun tanınmadığı, sahte hesaplarla her türlü manipülasyonun yapıldığı, insanların veya kurumların sistematik bir şekilde itibarsızlaştırıldığı ve linç edildiği bir mecra halini almıştır. Sosyal medyada sistematik bir şekilde yükseltilen linç ve hınç duygusu giderek egemen olmaktadır.
Dünya genelinde; 5,31 milyar sosyal medya kullanıcısı, 4,95 milyar internet kullanıcısı ve 4,62 milyar aktif sosyal medya kullanıcısı, 2,56 milyar YouTube kullanıcısı bulunmaktadır. Türkiye, kişi başı 2 saat 59 dakika sosyal medya kullanım süresiyle dünya genelinde en yoğun sosyal medya kullanan 16. ülkedir (Wearesocial, 2022).
Sosyal medyada uygulanan sistematik linçte süreç şu şekilde işliyor. Öncelikle bireysel kullanıcılar politik, dini veya ideolojik yatkınlıkları üzerinden popüler hesaplara yöneliyor veya yönlendiriliyorlar. Kimin veya hangi kurumun linç edileceğine bu büyük hesaplar ve onları kullanan arka plandaki marjinal gruplar karar veriyor. İlk taşın atılmasıyla birlikte sistematik bir linç başlıyor. Herkesin hem kurban hem de mağdur olduğu bir süreç aslında.
İsmet Özel, Sebebi Telif isimli şiirinde linç psikolojisi ve kitlelerin yönlendirilmesi ve aldatılmasını şu dizelerle anlatır;
“Başkalarının aşkıyla başlıyor hayatımız
Ve devam ediyor başkalarının hınçlarıyla
Düşmanı gösteriyorlar, ona saldırıyoruz
Siz gidin artık
Düşman dağıldı dedikleri bir anda
Anlaşılıyor
Baştan beri bütün yenik düşenlerle
Aynı kışlaktaymışız.”
Devamı: https://www.yenisoz.com.tr/yazarlar/sosyal-medyada-yukseltilen-linc-ve-hinc-kulturu-5694/
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.