Yuhyi/diriltici anlamında okunduğunda Yahya'nın Kudüs'te hilafeti dirilteceği rivayet olunur. Elbette Kudüs halifesinin isminin birebir Yahya olduğunu söylemiyoruz, öyle bir kayıt yok. Lakin bu isimler veya sıfatlar arasında manevi bağlantılar bulunuyor.
Kur'an 'hayır gördüğünüzde şer. Şer gördüğünüzde hayır çıkabilir' buyurmaktadır. Bu itibarla zahiri yönüyle Aksa Tufanı eleştirilere maruz kalmıştır. Nitekim kararın dar dairede alındığından dolayı Abdullah Fehd Nefisi, Yahya Sinvar ve arkadaşlarını paylamış ve eleştirmiştir. Sonuçta, bu zahiri bakış açısını yansıtır ve bu zaviyeden eleştiri yerindedir ve haklıdır. Lakin kader cihetiyle olayın bizim bilemediğimiz manevi boyutları olabilir. Olaylar sofistike ve çok boyutludur. Bu zahiri şerden Allah başka bir şey murat edebilir. Dip ve yüzey dalgalar yer değiştirebilir, birbirine karışabilir. Atamız Adem'in cennetten yeryüzüne inişi ya da Hazreti Ömer'in ifadesiyle hilafetin 'felte' yani kazara suretinde tecelli etmesi de böyledir. Moritanyalı alim Muhammed Hasan Ed-Dedo Eş-Şankiti, hilafet hususunda Peygamberimizin geriye bir yöntem ve sistem bırakmadığını ifade etmiştir. Bıraktığı sistem bilahare halife seçiminde denenen şura sistemidir. Şura üzerinden Müslümanların bunu sistemleştirmişlerdir. Ezanın tayini gibi bu mesele de Müslümanlar zuhurata tabi olmuştur.
Devamı: https://www.fikriyat.com/yazarlar/mustafa-ozcan/2025/10/11/yahyadan-isaya-filistin
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.