• İstanbul 25 °C
  • Ankara 30 °C

TYB Vakfı Başkanı D. Mehmet Doğan: Dershaneler meselesi sağduyu ile çözülmeli

TYB Vakfı Başkanı D. Mehmet Doğan: Dershaneler meselesi sağduyu ile çözülmeli
TYB Vakfı Başkanı D. Mehmet Doğan’ın Dershaneler konusundaki ilgili açıklaması:   Millî Eğitim sisteminin müzmin rahatsızlıkları Türkiye’de güçlü bir dershanecilik yapısı oluşmasına yol açtı.

d.mehmetdogan_hddTYB Vakfı Başkanı D. Mehmet Doğan’ın Dershaneler konusundaki ilgili açıklaması:

 

Millî Eğitim sisteminin müzmin rahatsızlıkları Türkiye’de güçlü bir dershanecilik yapısı oluşmasına yol açtı. Öğrenciler okullarından çok dershaneleri ile anılır oldu. Okulların başarısının önüne dershanelerin başarısı geçti. Liselerin son sınıflarında okuyan öğrenciler izinli veya raporlu olarak devamsızlık yapıyor ve dershanelerde üniversiteye hazırlanıyor.

Yarım asırda oluşan bu yapı, zecri tedbirlerle mi değiştirilmeli, yoksa mesele akıl yoluyla mı çözümlenmeli?

Türkiye liberal demokratik sistemle yönetilen bir ülke. Teşebbüs hürriyeti var, seçim var ve asıl belirleyici olan halkın reyi. Böyle bir toplumda siyasi iktidarın uygulamaları sistemin çerçevesini aşarsa bunun da çözümü, demokratik yapıda aranacaktır.

Hükümetin dershaneler konusundaki yaklaşımı, yeni bir tutum alış değil. Daha önce de dershanelerin öğretim sistemini boşta bırakan yapısı eleştirildi, önüne geçilmesi için çareler arandı. İlk defa bu hükümet köklü bir çözüm için harekete geçiyor. Dershane sistemi yerine özel okullaşmayı teşvik etmek, esasında doğru bir tutum. Fakat asıl çözüm milli eğitim sisteminin ıslahından geçiyor. Eğitim sistemi değiştirilmezse dershanelerin şeklen ortadan kalkması, fakat gerçekte devam etmesi durumu ile karşı karşıya kalınabilir.

Milli eğitim sisteminin köklü değişim ihtiyacı önceliklidir. Bu öncelik dikkate alınmadan yapılacak uygulamaların tam başarıya ulaşması mümkün görünmüyor. Milli eğitim reformu yanında, bilhassa imtihan sisteminin değişmesine öncelik verilmelidir. Test sistemi devam ettikçe, dershanelerin önemi azalmayacaktır. Milli eğitimde köklü reformun öğretmenlik kurumunun ıslahından geçtiği de unutulmamalıdır.

Özel okulların yaygınlaştırılması, bu alanda tecrübeli olan dershane kurumlarının teşvik edilmesi olumlu karşılanmalıdır. Sahanın öncüleri, önderleri sağduyu ile hareket etmeli, bu şekilde çözümün akıl çizgisinde yürümesine katkıda bulunmalıdır.

Bu haber toplam 1701 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim