Başörtülü kadınlar tarafından çıkartılan ve başörtüsünü kapağa taşıyan "hayat tarzı" dergileri etrafında sürdürülen tartışmaları nasıl yorumlamalıyız? Bu dergiler özellikle başörtülü kadınların tüketim anlayışında kendini gösteren bir lüks tüketimin vitrini olarak yorumlanıyor. İsrafın, haddi aşan tüketimin kadınlar üzerinden konuşulması, sorgulamanın da kadınlar üzerinden sürdürülmesi gibi bir sonuç veriyor. Akla Veblen'in "gösterişçi tüketim"e dair sözlerini getiriyor olup biten: Sanki erkekler para kazanıyor, kadınlar da bu parayı göze gelecek şekilde harcıyor. Süs-püs bir aylaklıkla olası gösterişçi tüketimin ifadesi sayıldığı oranda, istihzayla yüklü yargıların hedefi oluyor.
Yaşadığımız dönemin öne çıkan bir özelliği bir ekrana veya kapağa yansımaya değer bulunan türde bir görünürlük, medyada anmaya değer bulunan ayrıksı ifadelere sahiplik. Hem tüketim çarkı, hem de iletişim kanalları varlıklarını hızla öğütebilecekleri görüntülere ve şok etkisi yaratmaya dönük ifadelere yaslıyorlar.
Yazının devamı için: http://www.dunyabulteni.net/?aType=yazarHaber&ArticleID=19079































Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.