• İstanbul 16 °C
  • Ankara 23 °C

Dağın Zirvesinde Bir Van Kedisi: Nemrut Krater Gölü

Her dakikasından ayrı haz aldığımız Van’dan, iki saatlik bir yolculuk sonrası Tatvan’a geçtik. Tatvan’a varışımızı özellikle sabah vaktine denk getirmemizin sebebi Avşor çorbasıydı.

Soluğu Meltem Büryan Salonu’nda aldık. Burası Tatvan’ın en meşhur yerlerinin başında geliyor. Büryan Kebabı’ndan yapılan bu çorbayı günün her saati bulabilmek kolay değil. Pişmiş kemiksiz et ve yağın salça, tuz ve suyla tekrar pişirilmesinden sonra yapılan bu çorbaya mevsimlerinde taze fasulye ve patlıcan da konulabiliyor. Bizim tattığımız çorba sadeydi. İçine çok fazla malzeme harç edilmeden pişirilebilmesi, etin tadının bastırılmasının önüne geçtiği ifade edilebilir. İrice dilimlenmiş soğan, biber ve domates tırnak pide ile beraber ücretsiz olarak servis ediliyor. Etlerin parça pinçik edilerek değil kuşbaşından daha büyükçe kesilerek çorbanın içine katıldığını fark ettiğimde çorbanın yapılışının pratikliği yöre insanı hakkında bir fikir vermedi değil. Çorbanın sadeliği damak tadımızla çok uyumluydu. Ardından Büryan’ın kendisi geldi. Karadeniz’in muhteşem(!) ve çok çeşitli yemekleriyle büyüyen dostum Emirhan kuzu etini yağlı bulduğu için yiyemedi. Bu duruma hiç üzülmedim. Allah’a şükredip onun porsiyonunu da yedim. Bu yüzden Doğu Anadolu’da kendinize seyahat arkadaşı arıyorsanız o kişinin Karadenizli olmasına dikkat edin.

Mutsuz insanları mutlu, mutlu insanları sermest edebilecek bir öğünden sonra Nemrut Krater Gölü’ne gitmek için ulaşım imkânlarına dair bilgi almaya başladık. Göl civarında hâlihazırda yaşayan insan olmadığı ve sadece sıcak günlerde kamp alanı olarak kullanıldığı için sürekli işleyen bir hat olmadığını öğrendik. Yolların bir kısmı bozuk olmasına rağmen binek araçlarla gölün kenarına kadar gidildiği bilgisi içimizi ferahlattı. Büryan Salonu’nun sahibi aracılığıyla bir taksi ile anlaştık. 25 kilometrelik mesafedeki krater gölüne 40-45 dakikalık bir yolculuktan sonra ulaşıldığını öğrendik. Saat on bir gibi Tatvan’dan ayrıldık. Merkezden ayrıldıktan sonra dağa doğru sürmeye başladığımızda çalışmayan telesiyejler ve faal olmadığı anlaşılan bir otel gözümüze çarptı. Yerin iyiden iyiye kar tutmasından erimesine kadar Tatvan’da kayak turizmi yapıldığını bu şekilde öğrendik. Kardelen Otel Van Gölü’ne de nazır olduğu için en çok tercih edilen yermiş. Yollar yer yer iyi olmasına rağmen yüksek olmayan araçlar için dikkatli bir sürüş gerektiriyor. Eskiyen asfalt kısımda ilk bakışta görülemeyen çukurlar mevcut. Nemrut Dağı’nın yokuşunu bitirip inmeye başladığımız esnada krater gölü uzaktan gözüktü. Durup uzaktan temaşa ettik. Işığın gölgelendirmesi sebebiyle fotoğraflar çok kuru çıktı. Saat on ikiye gelirken zirveye vardık.

Devamı: https://www.edebifikir.com/deneme/dagin-zirvesinde-bir-van-kedisi-nemrut-krater-golu.html