***
* Ahmed Naim, tarihi ve milli hatıraları övmenin insanı ciddi surette yanıltacağını ve hurafelere düşüreceğini savunarak Yahya Kemal ile yaptığı münakaşadan on yıl kadar sonra onunla karşılaştığında, Yahya Kemal’in deyişiyle, müminlere yakışır bir samimi bir üzüntüyle kusurunun bağışlanmasını dilemiş ve böylece onu hayretler içinde bırakmıştır. O, meziyetlerini gizleme, düşmanının bile değeri varsa o değeri tanıma, dostlarını onların gıyabında da sevme meziyetlerine sahiptir. “Sorulmazsa malumatını söylemeyen”, “dinlemesini bilen”, “sözü senet teşkil eden” güvenilir adam özellikleriyle Mehmed Akif’in “ashaptan sonra en sevdiği kişi” olan Ahmed Naim’in İslam’a bağlılığı tamdır. (Sayfa 22)
* TBMM’de alınan karar üzerine Diyanet, hadis kitabı olarak Ahmed b. Ahmed ez-Zebidi’nin (ö. 893/1488), et-Tecridu’s-Sarih li-Ahadisi’l-Camii’s-Sahih adını verdiği Buhari muhtasarını tercüme etmeye karar vermiştir. Bu eser, daha kolay istifade edilmesi amacıyla Buhari’nin el-Camiu’s Sahih’inin sadece merfu hadislerini, senet ve tekrarlarından arındırarak toplamış olup 2230 hadis ihtiva etmektedir. Türkçe tercüme ve şerhi 12 cilde baliğ olan eserin Ahmed Naim tarafından tercüme edilen kısmı mukaddimeyle birlikte üç cilttir. (Sayfa 28)
* Onun vefatıyla ilgili dostu Muallim Cevdet şunları söylemektedir: “Fatih camiinden Edirnekapı’daki ebedi çukuruna götürülürken sekiz on dostundan başka ilmi ocaklardan kimsecikler yoktu. 35 yıl hocalık etmiş birkaç bin talebe yetiştirmiş, şark felsefesinde tetkikat yapmış, garp âlimleriyle her vakit savaşmaya kadir, bir felsefe koleksiyonunu ilk defa bütün Türkçeye çevirebilmiş kıymetli üstadın böyle bir ihmale layık görülmesi yürekleri yaktı. Dikkat ettik merhumun cenazesinde ne üniversiteden ne büyük mekteplerden, ne vilayetten ne halkevlerinden resmen kimsecikler yoktu!” Onun maruz kaldığı bu tutum ve davranışlar ne yazık ki ilmi, bilimsel gerçeklerle veya kötü bir insan olmasıyla ilgili değildir. Ona bunu reva görenler bunu çok iyi bilmektedirler. Ne yazık ki resmi ideolojiden korkuları onları hakikati ifade etmekten alıkoymuştur. (Sayfa 29)
Devamı için: https://edebifikir.com/kitap/dusunce-dunyamizda-babanzade-ahmet-naim-ve-felsefesi.html
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.