​İfade -4 / Sosyal Medya Algısı

Elif SÖNMEZIŞIK

Sanal ortamlar ve sosyal medya grupları, bir fikrin, bir davanın ifade edilmesi, geliştirilmesi, kritik düzeyde içeriklerin tartışılması, ideolojik temelli fikrî çatışmaların yaşanması için ne kadar sağlıklı?

Birbirine mesleki, fikrî ve alan yakınlığı olan, ortak noktaları bulunan insanları bir araya getirmeyi uman çeşitli sosyal medya gruplarındaki gözlemlerimiz itibariyle çıkardığımız sonuç şu:

·        Eğer olumlu bir mesele üzerine konuşuluyor, gündelik veya mizahi sohbetler yapılıyorsa genelde sorun yaşanmıyor.

·        Fikir ayrılıkları üzerinden bir meseleye odaklı gelişen tartışmalar ise aynı fikriyatı paylaşan insanlar arasında bile genelde aracılar devreye girmeden tatlıya bağlanamıyor.

Sanal ortam her ne kadar yazıya destek olan, emoji denilen karikatüristik yüz ifadeleri veya meram anlatan sembollerle donatılmış olsa da sesli ve görüntülü iletişim eksiğini telafi edebilir düzeyde değil.

Salgın döneminin karantina günlerinde, sanal ortamların işitsel ve görsel unsurlara rağmen yetersiz kaldığı istatistiki olarak ortaya kondu. Özellikle eğitimde fırsat eşitliğinin önündeki en büyük engellerden biri olarak görüldü. İş dünyasında ve ticaret alanında da yetişkin eşitliğine rağmen verimsiz ve eksik kaldı.

Önemli kararların alınması, düşünce ve duyguların aktarımı noktasında, “iletişim robotları”nın hangi türünü kullanırsak kullanalım yetersiz kalıyor. Sadece yazıya ve sembollere indirgenmiş interaktif iletişimde durum daha da çıkmaza giriyor.

Yazar-çizer camiadan birçok kişinin dahi herkesçe görülebilir sanal alanlarda, birçok kez yanlış anlaşıldığına, birilerini yanlış anladığına şahit olduk. Kimi ünlü isimlerin yaptıkları paylaşımlar, fazla sert ya da uygunsuz içerik olarak algılandığında her zaman kişinin gerçek niyetini yansıtıyor mu; anlamak zor. Çünkü bu tür sebeplerle yaşanan mağduriyetler de az değil. Küçücük paylaşımlar yüzünden geniş kitlelerce tanınan kişilerin olumlu imajını biranda darmadağın edecek güçte büyük sapmalar yaşanabiliyor.

Devamı: https://www.yenisoz.com.tr/yazarlar/ifade-4-sosyal-medya-algisi-0/

Bu yazı toplam 41 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim