Toplumsal karışıklıklarda derin mesajlar manşetlerden çok küçük başlıklı, az hikayeli haber ve yorumlarla verilir. Çoklarınca basit bir gazeteclik numarası sayılacak olan bu durum aynı zamanda o gazetenin misyonunu en iyi şekilde hem ifşa hem de temsil eder. Örneğin, bir gazetenin internet sayfasında yer alan 'GEZİ'DE 60'LAR YENİDEN YAŞANDI / Gezi Parkı'nda bugün birbirinden ilginç insan manzaraları yaşandı. Eyleme destek veren gençlerin oluşturduğu guruplar altmışların efsanevi 'Çicek Çocukları'nı akıllara getirdi. Gezide paylaşım, eğlence ve birliktelik ruhu vardı' şeklindeki haber bunun en son ve en tipik örneği olarak verilebilir.
Gezi kalkışmasıyla başlayan olaylarda ağaç sevgisinin duygusal bir dolgudan ibaret kaldığı, asıl maksadınsa Başbakan'ın yıpratılmasına hatta güç yetirilebilirse AK Parti'nin geriletilmesine mahsus son iki yıldır inceden inceye hazırlanan çok boyutlu ve (ulusalcılar, solcular, kemalistler, kapitalistler, malum medya, montajcılar, faizciler vb.) çok katılımlı bir planın ürünü olduğu tartışma götürmeyecek kadar aşikar artık.
Yazının devamı için: http://yenisafak.com.tr/yazarlar/OmerLekesiz/halkin-dusmanlariyla-birlikte-olamayiz/38055































Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.